Πίνακας περιεχομένων
Σύστημα Κοινού Συλλέκτη
Το σύστημα Κοινού Συλλέκτη είναι ένα σύστημα άμεσης έγχυσης καυσίμου, το οποίο τοποθετείτε σε οχήματα με κινητήρες πετρελαίου. Έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία Bosch. Στις μέρες μας, το σύστημα κοινού συλλέκτη έχει τοποθετηθεί σε πάνω από το 70% των κινητήρων πετρελαίου, κατασκευής διαφόρων κατασκευαστών.
Σχεδιασμός και αρχή λειτουργίας του συστήματος Κοινού Συλλέκτη
Τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος κοινού συλλέκτη είναι:
- Συλλέκτης καυσίμου,
- Αντλία έγχυσης καυσίμου,
- Εγχυτήρες καυσίμου (που ενεργοποιούνται πιεζοηλεκτρικά ή ηλεκτρομαγνητικά).

Με τη βοήθεια της αντλίας χαμηλής πίεσης, το καύσιμο αντλείται από τη δεξαμενή και εισάγεται μέσα στην αντλία έγχυσης καυσίμου, όπου συμπιέζεται από τα έμβολα μέχρις ότου φτάσει τις προκαθορισμένες από την μονάδα ελέγχου τιμές. Το συμπιεσμένο καύσιμο τροφοδοτείται στο συλλέκτη του εγχυτήρα, ο οποίος λειτουργεί ως ένας συσσωρευτής υψηλής πίεσης και ελέγχει την παροχή καυσίμου στον κάθε εγχυτήρα. Οι τελευταίοι εγχέουν άμεσα το καύσιμο μέσα στο θάλαμο καύσης. Οι έξοδοι του συλλέκτη καυσίμου και οι εγχυτήρες συνδέονται μέσω ειδικών γραμμών καυσίμου. Ο σχεδιασμός του συστήματος κοινού συλλέκτη περιλαμβάνει επίσης ρυθμιστές, βαλβίδες και αισθητήρες, που καθιστούν την μονάδα ελέγχου ικανή να συλλέξει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες – μέσω μετρήσεων διαφόρων παραμέτρων - για την εκτέλεση των απαραίτητων εντολών.
Πλεονεκτήματα των κινητήρων με σύστημα κοινού συλλέκτη
- Χαμηλό επίπεδο θορύβου
- Μειωμένη κατανάλωση καυσίμου
- Χαμηλό επίπεδο εκπομπής καυσαερίων
Κινητήρες με σύστημα κοινού συλλέκτη
- MultiJet (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- VCDi (Chevrolet);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- CDI (Mercedes-Benz);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia)
- DDiS (Suzuki);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- TID TTiD (Saab);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- dCi (Nissan, Renault);
- XDi (SsangYong);
- D-4D (Toyota);
- CITD (Mazda);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- DI-D (Mitsubishi);
- HDi e-HDi, BlueHDi (Citroen, Peugeot);
- i-CTDi (Honda);
- TDCi (Ford).