Πίνακας περιεχομένων
MultiJet
Η λέξη MultiJet είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για τους υπερσυμπιεζόμενους κινητήρες ντίζελ, δεύτερης γενιάς, οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι με σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου κοινού σωλήνα (common rail). Ποιο χαρακτηριστικό γνώρισμα ξεχωρίζει τους κινητήρες MultiJet από τους κινητήρες ντίζελ κοινού σωλήνα (common rail) των προηγούμενων γενιών;Η διαφορά έγκειται στον ηλεκτρονικό έλεγχο, ο οποίος αποσκοπεί στο διαχωρισμό ολόκληρης της παροχής καυσίμου σε ανεξάρτητους πολλαπλούς ψεκασμούς, επιτρέποντας έτσι την πιο αθόρυβη, φιλικότερη προς το περιβάλλον και πιο αποτελεσματική λειτουργία του κινητήρα.
Κερδίζοντας τον τίτλο του «διεθνή κινητήρα της χρονιάς» το 2005, ο 1.3 MultiJet πήρε την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε άλλους κινητήρες με κυβισμό από 1,0 έως 1,4 λίτρα.
Οι κινητήρες MultiJet χρησιμοποιούνται σε πληθώρα αυτοκινήτων, όπως τα Fiat, Alfa Romeo, Lancia.
Άλλοι κινητήρες που είναι εξοπλισμένοι με το σύστημα κοινού σωλήνα (Common Rail):
- XDi (SsangYong);
- VCDi (Chevrolet);
- TiD, TTiD (Saab);
- TDI (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat);
- TDCi (Ford);
- TD4, TDV6, TDV8 (Land Rover);
- JTD (Fiat, Alfa Romeo, Lancia);
- i-CTDi (Honda);
- HDi, e-HDi, BlueHDi (Citroën, Peugeot);
- DI-D (Mitsubishi);
- DDiS (Suzuki);
- dCi (Nissan, Renault);
- D3, D4 and D5 (Volvo);
- D-4D (Toyota);
- CRDi (Hyundai, KIA);
- CRD (Chrysler, Jeep);
- CiTD (Mazda);
- CDTi (Opel, Vauxhall);
- CDI (Mercedes-Benz).