Πίνακας περιεχομένων
CDI
Οι κινητήρες CDI (Common Rail Diesel Injection) αποτελούν μια σειρά κινητήρων ντίζελ της Γερμανικής Daimler AG, οι οποίοι τοποθετούνται στα οχήματα Mercedes-Benz. Οι κινητήρες CDI δημιουργήθηκαν το 1997 και χρησιμοποιούνται με επιτυχία ακόμη και σήμερα. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες, διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου κοινού συλλέκτη, το οποίο μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15 %. Ο κατασκευαστής κατάφερε να αυξήσει τη ροπή τους, αυξάνοντας παράλληλα και την ισχύ τους κατά 40 %.
Δημοφιλείς κινητήρες CDI
OM611. 1998-2004.
Πρόκειται για εν σειρά τετρακύλινδρους κινητήρες ντίζελ, των 2.1 και 2.2 λίτρων. Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε κινητήρες με διαφορετική ισχύ: ο κινητήρας OM611 των 81, 101, 108, 114, 120, 127, 134 και 141 hp, τοποθετούνταν στα: Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz E-Class (W210) και Mercedes-Benz C-Class (W203).
OM668. 1998-2005.
Οι συγκεκριμένοι ντίζελ κινητήρες είχαν τέσσερεις κυλίνδρους εν σειρά και κυβισμό 1.7 και 2.7 λίτρων. Τα πιο κάτω μοντέλα, βγήκαν στην αγορά με κινητήρες ОМ668: Mercedes-Benz A-Class (W168), Mercedes-Benz A-Class (W169), καθώς και το Mercedes-Benz Vaneo (W414).
OM612. 1999-2006.
Σε αντίθεση με τους πιο πάνω κινητήρες, ο ОМ612 είχε 5 κυλίνδρους στη σειρά. Ο κυβισμός του ήταν 2.7 λίτρα. Η ισχύς του κινητήρα βρισκόταν ανάμεσα στα 154 και 170 hp, ενώ η ροπή του – ανάμεσα στα 330 και 370 N·m. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, τοποθετήθηκε στα Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz C-Class (W203) και Mercedes-Benz E-Class (W210).
OM628. 1999-2010.
Πρόκειται για τον πρώτο κινητήρα V, της σειράς CDI. Διέθετε 8 κυλίνδρους, κυβισμό 4 λίτρων, 560 N·m ροπής και 250 HP ισχύ Ο συγκεκριμένος κινητήρας τοποθετήθηκε στα Mercedes-Benz E-Class (W211), Mercedes-Benz S-Class (W220), Mercedes-Benz M-Class (W163) και Mercedes-Benz G-Class (W463).
OM647. 2002-2006.
Πρόκειται για έναν πεντακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 2.7 λίτρων, που παράγει 177 hp. Η ροπή του ήταν 400 N·m και εξόπλιζε το σεντάν Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM648. 2002-2005.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας, διέθετε 6 κυλίνδρους στη σειρά. Ο κυβισμός του, έφτανε τα 3.2 λίτρα. Αυτός ο κινητήρας διέθετε δύο επιλογές ισχύος: 177 και 204 hp και μπορούσε να βρεθεί κάτω από τα καπό των Mercedes-Benz E-Class (W211) και Mercedes-Benz E-Class (W220).
OM646. 2003-2010.
Ο συγκεκριμένος εν σειρά, τετρακύλινδρος υπερσυμπιεζόμενος κινητήρας των 2.2 λίτρων, διέθετε μπλοκ κυλίνδρων από χυτοσίδηρο και κεφαλή κυλίνδρων από αλουμίνιο. Η ισχύς του κυμαινόταν από τα 88 έως τα 170 hp. Η δεύτερη γενιά των OM646, EVO, παρουσιάστηκε το 2006. Οι μηχανικοί, είχαν κάνει πάνω από 90 τροποποιήσεις στον σχεδιασμό του. Ο κινητήρας OM646, εξόπλιζε τα παρακάτω μοντέλα: Mercedes-Benz Vito (W639,) Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-Class (W203), Mercedes-Benz C-Class (W204), Mercedes-Benz CLК-Class (W209) και Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM640. 2004-2012.
Ο 2 λίτρων κινητήρας ОМ640, διέθετε τέσσερεις εν σειρά κυλίνδρους, σύστημα ψύξης του υπερσυμπιεζόμενου αέρα και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Ισχύ: 82, 109 ή 140 hp. Ροπή: 200, 250 και 300 N·m. Ο κινητήρας OM640 χρησιμοποιήθηκε στα Mercedes-Benz A-Class (W169) και Mercedes-Benz B-Class (W245).
OM629. 2005-2011.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας, είναι ένας ελαφρά τροποποιημένος OM628. Το ιδιαίτερό του χαρακτηριστικό ήταν η αυξημένη πίεση υπερπλήρωσής του. Με αυτόν τον τρόπο, αυξήθηκε η ισχύς και η ροπή του. Όπως και ο παλιότερος κινητήρας, ο OM629 ήταν 4 λίτρων, V8. Η ισχύς του κινητήρα βρισκόταν ανάμεσα στα 306 και τα 320 hp, ενώ η ροπή του – ανάμεσα στα 700 με 730 N·m. Αναπτύχθηκε για οχήματα όπως τα: Mercedes-Benz M-Class (W164), Mercedes-Benz GL-Class (X164), Mercedes-Benz E-Class (W211) και Mercedes-Benz S-Class (W221).
OM651. 2008 έως σήμερα.
Πρόκειται για έναν εν σειρά τετρακύλινδρο υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα. Κυβισμός: 1.8 και 2.2 λίτρα. Ισχύς: 95 έως 204 hp. Το μπλοκ των κυλίνδρων του κατασκευάζεται από γκρίζο χυτοσίδηρο και εξοπλίζει τα παρακάτω μοντέλα: Mercedes-Benz A-Class (W176), Mercedes-Benz B-Class (W246), Mercedes-Benz CLA (C117), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-Class (W204), Mercedes-Benz C-Class (W205), Mercedes-Benz Vito (W447), Mercedes-Benz GLA (X156), Mercedes-Benz E-Class (W212), Mercedes-Benz Viano/Vito (W639), Mercedes-Benz GLK (X204), Mercedes-Benz M-Class (W166), Mercedes-Benz SLK (R172), Mercedes-Benz GLC (X253), Mercedes-Benz CLS (X218) και Mercedes-Benz S-Class (W222).
OM656. 2017 έως σήμερα.
Ο υπερσυμπιεζόμενος 3 λίτρων, εξακύλινδρος κινητήρας OM656, είναι ο ισχυρότερος που τοποθετήθηκε ποτέ σε επιβατικό αυτοκίνητο της Mercedes-Benz. Προδιαγραφές: 286 hp (600 N·m) και 340 hp (700 N·m). Αναπτύχθηκε για τη Mercedes-Benz S-Class (W222).