Πίνακας περιεχομένων
Υπερθέρμανση των δίσκων φρεναρίσματος: Τα συμπτώματα, τα αίτια, η λύση του προβλήματος
Ένα από τα πιο κοινά προβλήματα των δίσκων φρεναρίσματος είναι η υπερθέρμανσή τους. Σε περίπτωση υπερθέρμανσης, η θερμοκρασία του δίσκου φτάνει σε υψηλές τιμές, οπότε το τακάκι αρχίζει να γλυστράει πάνω στον δίσκο και η αποδοτικότητα του φρεναρίσματος μειώνεται στο ελάχιστο.
Πώς να διακρίνετε την υπερθέρμανση του δίσκου φρεναρίσματος
Η υπερθέρμανση του δίσκου μπορεί να προσδιοριστεί με το να ελέγξετε τον δίσκο. Το ατσάλι είναι το συχνότερο υλικό από το οποίο κατασκευάζονται οι δίσκοι. Όταν αυτό ζεσταθεί, τότε το χρώμα του υλικού αλλάζει. Ένας ατσάλινος δίσκος που έχει υπερθερμανθεί, αποκτά ένα ανοιχτό πορτοκαλί χρώμα, και όταν κρυώσει παίρνει χρώμα μωβ.
Αν η οπτική επιθεώρηση εμφανίσει αλλαγή του χρώματος του δίσκου, πρέπει αμέσως να επικοινωνήσετε με έναν σταθμό σέρβις για μια σύνθετη διάγνωση. Αφού βρεθεί το πρόβλημα, επιβάλλεται αλλαγή στους δίσκους και τα τακάκια. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει κι από εσάς. Οι λεπτομερέστατοι βίντεο οδηγοί μας θα σας βοηθήσουν να το κάνετε.
Τα αίτια υπερθέρμανσης των δίσκων φρεναρίσματος
Η κύρια αιτία υπερθέρμανσης του δίσκου είναι η τριβή. Καθώς η κύρια λειτουργία του συστήματος φρεναρίσματος βασίζεται στην τριβή, με την επιθετική οδήγηση αυτό αυξάνεται. Αυτό οδηγεί στην αύξηση της θερμοκρασίας του δίσκου στους 600-700 βαθμούς κελσίου. Εκτός από αυτό, η υπερθέρμανση μπορεί να προκληθεί και από:
- πρόβλημα στον μηχανισμό φρεναρίσματος,
- λάθος εγκατάσταση στο τακάκι,
- χρήση στο τακάκι και των δίσκων μετά το πέρας της ημερομηνίας του επόμενου σέρβις,
- παραμόρφωση του δίσκου,
- κακή ποιότητα των δίσκων και των τακακίων,
- μπλοκάρισμα των εμβόλων της δαγκάνας των φρένων.
Μην ξεχνάτε ότι αν ο πίσω άξονας φέρει ταμπούρα, το μεγαλύτερο φορτίο κατά το φρενάρισμα το δέχονται οι μπροστινοί δίσκοι φρεναρίσματος. Είναι ένας ακόμη παράγοντας για την υπερθέρμανση των δίσκων.
Πώς να αποτρέψετε την υπερθέρμανση των δίσκων
Για να αποτρέψετε την πρόωρη φθορά των δίσκων και να διασφαλίσετε την καλύτερη απόδοση κατά το φρενάρισμα, η AutoDoc συστήνει τα εξής:
- Αντικαταστήστε τους δίσκους και τα τακακια φρενων αυτοκινητου εγκαίρως,
- εγκαταστήστε υψηλής ποιότητας εξαρτήματα,
- αναθέστε την επισκευή σε μηχανικούς σημείων σέρβις αν δεν έχετε εμπειρία,
- αντικαταστήστε τους δίσκους ανά ζευγάρια ανά άξονα για ισορροπία φορτίου,
- κατά τη διάρκεια κίνησης σε παρατεταμένη κατηφόρα, ασκήστε πέδηση του κινητήρα,
- επιβλέπετε το πάχος των δίσκων.
Σας υπενθυμίζουμε ότι η ζωή των μπροστινών δίσκων είναι 30 000 - 40 000 χλμ, και των πίσω 40 000 - 50 000 χλμ. Αυτές οι τιμές εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης. Η επιθετική οδήγηση με απότομες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα μειώνει τη ζωή των δίσκων.
Πώς να επιλέξετε δίσκους φρένων
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η αστοχία του συστήματος φρεναρίσματος του αυτοκινήτου βάζει σε κίνδυνο την ασφάλειά σας και την ασφάλεια άλλων ανθρώπων. Για αυτό το λόγο, θα πρέπει να κάνετε μια υπεύθυνη επιλογή προσέχοντας τα στοιχεία του συστήματος φρεναρίσματος που χρειάζεται να αγοράσετε.
Καθώς επιλέγετε τουςδίσκους θα πρέπει να γνωρίζετε τις συμβουλές και τεχνικές προδιαγραφές του κατασκευαστή του οχήματός σας. Μην ξεχνάτε ότι πάντα πρέπει να αγοράζετε τους δίσκους φρεναρίσματος που είναι σχεδιασμένοι ειδικά για το όχημά σας. Αυτά τα εξαρτήματα θα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από υλικό που θα έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- μεγάλη αντοχή και ικανότητα μεταφοράς θερμοκρασίας,
- χαμηλή προσκόληση,
- υψηλό συντελεστή τριβής.
Θα πρέπει να προτιμάτε μόνο αξιόπιστα ανταλλακτικά με εγγύηση ποιότητας. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της AutoDoc προσφέρει αποκλειστικά τέτοια ανταλλακτικά. Εδώ μπορείτε να κάνετε μια συμφέρουσα αγορά και να πάρετε συμβουλές από τους ικανούς επαγγελματίες μας στην υποστήριξη. Η AutoDoc είναι ο αξιόπιστος συνεργάτης σας!
Υπερθέρμανση των δισκόφρενων: γιατί συμβαίνει και πώς να το διορθώσετε