• SHOP
  • CLUB
Δοκιμάστε τον premium λογαριασμό
0
Το γκαράζ μου
Προσθήκη όχηματος
0
προϊόν(τα) #35-7799
0,00 €
Το καλάθι σας είναι άδειο

Citroen C4: προβλήματα και κριτικές

Η τάση να παράγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μοντέλα με ονομασίες που είχαν χρησιμοποιηθεί και πριν από πολλά χρόνια, αποτελεί πια πάγια τακτική. Με την ίδια λογική η Citroen, έδωσε το 2004 την επωνυμία C4 στο καινούριο της μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο για την εποχή. Το αρχικό ομώνυμο μοντέλο, κατασκευαζόταν από το 1928 έως το 1932.

Το συγκεκριμένο μοντέλο, παράχθηκε σε τρεις γενιές:

  • 1η γενιά 2004 – 2010
  • 2η γενιά 2010 – 2018
  • 3η γενιά 2020 – σήμερα

Η πρώτη γενιά παράχθηκε ουσιαστικά σαν αντικαταστάτης του Citroën Xsara, με αμαξώματα σεντάν, κουπέ, αλλά και 7θέσιου MPV με την ονομασία Citroën Grand C4 Picasso. Οι σχεδιαστικές διαφορές ήταν τεράστιες με μεγαλύτερη τη διαφορά στον αεροδυναμικό συντελεστή που έφτασε το 0,28. Παράλληλα, τα τεχνολογικά «καλούδια» ήταν πολλά, με βασικότερο παράδειγμα τις δυο οθόνες υγρών κρυστάλλων στον πίνακα οργάνων, που η φωτεινότητά τους άλλαζε αυτόματα χάρη σε έναν αισθητήρα ηλιοφάνειας. Το συγκεκριμένο μοντέλο απέσπασε το βραβείο καλύτερου σχεδιασμού το 2006. Επίσης, έγινε γνωστό για την πληθώρα σε ανταλλακτικά Citroen C4.

Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2010 ως C4 ΙΙ, αποκλειστικά ως πεντάθυρο χάτσμπακ. Ο σχεδιασμός του δανειζόταν στοιχεία από το μεγαλύτερο C5. Εκτός των σχεδιαστικών αλλαγών, υπήρξε και τεράστια αύξηση στον αριθμό του εξοπλισμού ασφαλείας του οχήματος. Το 2012 παρουσιάστηκε και ένα 4θυρο σεντάν μοντέλο.

Η τρίτη γενιά εμφανίστηκε το 2020. Το συγκεκριμένο μοντέλο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με τα Peugeot 308 και 3008 και καταχωρήθηκε ως χάτσμπακ κροσόβερ. Το 2004 παρουσιάστηκε και το ηλεκτρικό ë-C4, που είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της εταιρίας.

Στο σύνολό τους, τα οχήματα εξοπλίζονταν με κινητήρες βενζίνης 1.2 – 1,4 – 1,6 και 1.8 λίτρων και κινητήρες ντίζελ 1,6 και 2.0 λίτρων.

Όπως όλα τα οχήματα όμως, είχαν και τα Citroen C4 προβλήματα. Φυσικά η εταιρία φρόντισε να υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα ανταλλακτικά από το πιο απλό μέχρι και το πιο δύσκολο όπως η Ασφαλειοθήκη για Сitroen С4.

Ας δούμε πιο κάτω, τα βασικότερα στο σύνολο των μοντέλων:

  1. Προβλήματα στους κινητήρες. Η πρώτη γενιά εξοπλιζόταν με γαλλικούς κινητήρες που στη συνέχεια αντικαταστάθηκαν με Γερμανικούς. Οι δεύτεροι δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων για κάποιο περίεργο λόγο. Έτσι στα προβλήματα του Citroen C4 Grand Picasso ο δανεικός από τη BMW κινητήρας, άρχιζε μετά της 60.000 χλμ να καίει λάδια, με αποτέλεσμα την μεγάλη ρύπανση των τοιχωμάτων του κινητήρα αλλά και το τέντωμα της καδένας του κινητήρα.
  2. Ενώ δεν υπάρχει κανένα παράπονο από τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων των συγκεκριμένων οχημάτων, το αυτόματο του Citroen C4 παρουσιάζει προβλήματα. Το αυτόματο κιβώτιο AL4 παρουσιάζει βλάβες από τα 50.000 χλμ μόλις, γεγονός κοινό για τα συγκεκριμένα σασμάν της εταιρίας.
  3. Σύστημα πέδησης. Σε αρκετές περιπτώσεις, ανάμεσα στα προβλήματα του Citroen C4 Cactus αναφέρονται και θέματα με τα τακάκια και τους δίσκους των φρένων που έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Φυσικά, το πρόβλημα εντοπίζεται σε μεγάλο ποσοστό των C4, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να τα αντικαθιστούν με μη γνήσια τμήματα.

Εκτός από τα βασικά προβλήματα, υπήρξαν και κάποια με μικρότερα ποσοστά εμφάνισης. Ας δούμε κάποια από αυτά:

  • Τα προβλήματα όλων των αυτοκινήτων αυτού του μοντέλου. Πρόωρη φθορά της πλάκας πίεσης του δίσκου του συμπλέκτη Citroen C4. Λανθασμένες παράμετροι στην ECM και πρόωρη φθορά βάσεων κινητήρα και ταχυτήτων.
  • Προβλήματα των 5θυρων μοντέλων Citroen C4. Κενά στο χώρο των αποσκευών που προκαλούν δονήσεις.
  • Προβλήματα των 3θυρων μοντέλων Citroen C4. Βλάβες των μηχανισμών ανεβάσματος και κατεβάσματος των παραθύρων.
  • Προβλήματα των C4 του 2005. Δυσλειτουργίες της οπίσθιας ανάρτησης.

    Δυσλειτουργίες της οπίσθιας ανάρτησης Citroen C4

  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2006. Πρόωρη φθορά των εμπρόσθιων ρουλεμάν. Πρόωρη φθορά των οπίσθιων ρουλεμάν, Προβλήματα με την κλειδαριά του πορτμπαγκάζ, Προβλήματα με το λεβιέ του χειρόφρενου.
  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2006 με τακάκια φρένων Bosch. Πρόωρη φθορά των οπίσθιων τακακιών φρένων
  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2006 με προβολείς xenon. Βλάβη του αισθητήρα ύψους των προβολέων.
  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2007. Δυσλειτουργίες του λεβιέ του χειρόφρενου. Προβλήματα χαλαρότητας του εμπρόσθιου υποπλαίσιου.
  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2007 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Προβλήματα με το μηχανισμό του λεβιέ επιλογής ταχυτήτων, Πρόωρη φθορά του μηχανισμού του λεβιέ ταχυτήτων.
  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2008. Πρόβλημα με τη λυχνία του ABS/ESP, Πρόβλημα με τα οπίσθια φώτα φρένων, Πρόβλημα με το κοντέρ, Αναίτια ενεργοποίηση της ένδειξης συντήρησης.
  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2008 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόβλημα με τον επιλογέα ταχυτήτων.
  • Προβλήματα των Citroen C4 του 2008 με αυτόματο έλεγχο θερμοκρασίας. Βλάβες του πίνακα ελέγχου κλιματισμού.

Προβλήματα των Citroen C4 diesel

Προβλήματα των Citroen C4 diesel

Όσον αφορά στα προβλήματα των Citroen C4 με υγραέριο, μιας και δεν έχει γίνει στην Ελληνική αγορά εισαγωγή οχήματος με εργοστασιακό LPG, τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί έχουν να κάνουν μάλλον με τους εγκαταστάτες και όχι με το όχημα το ίδιο.

Δεν θα πρέπει φυσικά, να ξεχνάμε επ’ ουδενί ότι η εμφάνιση προβλημάτων όπως τα παραπάνω δεν μειώνουν την αξιοπιστία του οχήματος ούτε και της εταιρίας κατασκευής. Κάθε μοντέλο που εμφανίζεται στην αγορά είτε ως καινούριο, είτε ως η επόμενη γενιά κάποιας άλλης, είτε ακόμη και ως ανανέωση του μοντέλου, απαιτεί κάποιο χρόνο δοκιμής σε πραγματικές συνθήκες για να φανούν τα ενδεχόμενα προβλήματα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, σημαντικών προβλημάτων η ίδια η εταιρία ανακαλεί τα οχήματα και διορθώνει με δικά της έξοδα το πρόβλημα. Η Citroen πιστή στη διατήρηση της αξιοπιστίας της ακολουθεί κι αυτή, τη συγκεκριμένη τακτική.

Ανάκληση κάποιων C4 για έλεγχο στο πετάλι γκαζιού και κάποιων C3 Pluriel για αλλαγή ετικέτας πίεσης ελαστικού ρεζέρβας και έλεγχο πίεσης του ελαστικού, πραγματοποιήθηκε μέσα στο 2006.

Ανάκληση κάποιων C4 Cactus για έλεγχο του καπό κινητήρα και βάσης ασφαλείας κλειδαριάς καπό έγινε επίσης το 2016.

Είναι λοιπόν φανερό ότι σε κάθε περίπτωση οι εταιρίες κατασκευής των οχημάτων, φροντίζουν να διατηρήσουν την πίστη των αγοραστών τους, διορθώνοντας τα εμφανιζόμενα προβλήματα και επαναφέροντας το όχημα σε απόλυτα λειτουργική κατάσταση. Ακόμη και μεταχειρισμένο αν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα C4, προχωρήστε στην αγορά του χωρίς ενδοιασμούς. Ελέγξτε το πριν την αγορά και καλά ταξίδια.

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα:

Δημοφιλεις αναρτησεις

Εγγραφειτε στο ενημερωτικο μας δελτιο

Για να λαμβάνετε τα τελευταία μας νέα και συμβουλές, σας παρακαλούμε εισάγετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου: