• SHOP
  • CLUB
Δοκιμάστε τον premium λογαριασμό
0
Το γκαράζ μου
Προσθήκη όχηματος
0
προϊόν(τα) #
0,00 €
Το καλάθι σας είναι άδειο

Φθαρμένα ελαστικά - Δες ποιο πρόστιμο σε περιμένει

Πίνακας περιεχομένων

  1. Φθαρμένα ελαστικά: συμπτώματα
  2. Δείκτης φθοράς ελαστικού
  3. Φθαρμένα ελαστικά: νομοθεσία και κίνδυνοι
    1. Πώς να αυξήσεις τον κύκλος ζωής των ελαστικών σου

Τόσο τα ελαστικά όσο και τα οχήματα πρέπει να ελέγχονται τακτικά για να διασφαλίζεται η ασφάλεια λειτουργίας τους.

Όσων αφορά στα ελαστικά, ο έλεγχος τους θα πρέπει να περικλείει τόσο τον έλεγχο για φθορά ελαστικών εξωτερικά, όσο και για φθορά ελαστικών εσωτερικά. Η εσωτερική φθορά συνήθως επιφέρει ζητήματα που έχουν να κάνουν με την προβληματική πίεση των ελαστικών, ενώ η εξωτερική φθορά έχει να κάνει με τη φθορά του πέλματος των ελαστικών και επηρεάζει αρνητικά την πρόσφυση στο οδόστρωμα και την απόσταση φρεναρίσματος.

Φθορά ελαστικών: τύποι και αίτια

Διαφορετικά μοτίβα φθοράς ελαστικών μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή του πέλματος καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Όταν η φθορά είναι ομοιόμορφη, είναι φυσιολογική. Ωστόσο, όταν τα νέα ελαστικά αρχίσουν να αναπτύσσουν ανομοιόμορφα μοτίβα φθοράς, εμφανίζονται κίνδυνοι. Αυτοί οι σχηματισμοί στο πέλμα λόγω φθοράς μειώνουν τη διάρκεια ζωής του ελαστικού και καταστρέφουν την απόδοσή τους. 

Δυστυχώς, τα ελαστικά μπορούν να αναπτύξουν ακανόνιστα ή ανομοιόμορφα μοτίβα φθοράς εύκολα, λόγω διαφόρων προβλημάτων με την πίεση των ελαστικών, την ακατάλληλη ευθυγράμμισή τους, την κακή ζυγοστάθμισή των τροχών και την απρόσεκτη οδήγηση του οχήματος. Επομένως, είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε εγκαίρως την ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών σας.

φθαρμενα ελαστικα

Φθαρμένα ελαστικά: συμπτώματα

Αν ένα ελαστικό δεν είναι σωστά φουσκωμένο για κάποιο λόγο, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το φουσκώσετε ή / και να το επισκευάσετε αν απαιτείται, με τη βοήθεια ενός κιτ επισκευής ελαστικών. Η απώλεια αέρα σε ένα ελαστικό, συνήθως είναι αποτέλεσμα ζημιάς που έχει είτε το ίδιο το ελαστικό, είτε η βαλβίδα του.

Όπως και να έχει, σε περιπτώσεις εσωτερικής φθοράς, θα σας φανεί πολύ χρήσιμο ένα κομπρεσέρ αέρα αυτοκινήτου.

Παράλληλα, έχετε κατά νου ότι ο μετρητής πίεσης ελαστικών ή αλλιώς, το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS), που ενδεχομένως διαθέτει το όχημά σας αν είναι σύγχρονο, αποτελεί ένα σύστημα που ειδοποιεί τον οδηγό όταν η πίεση του αέρα μέσα στο ελαστικό, μειωθεί. 

Από την άλλη πλευρά, στην περίπτωση της εξωτερικής φθοράς, αυτή γίνεται συνήθως ορατή με οπτικό έλεγχο και συνήθως συνοδεύεται από δονήσεις των τροχών και θόρυβο, διαταράσσοντας και την οδηγική σας άνεση – πέραν της ασφάλειάς σας. Ευτυχώς τα σύγχρονα ελαστικά διαθέτουν δείκτη φθοράς που επισημαίνει το βαθμό στον οποίο είναι φθαρμένο ένα λάστιχο έγκαιρα. Παράλληλα ο έλεγχος του νόμιμου βάθους πέλματος του ελαστικού σας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ελέγχους που μπορείτε να κάνετε στο αυτοκίνητό σας.

δεικτησ φθορασ ελαστικου

Δείκτης φθοράς ελαστικού

Αναλυτικότερα, ο δείκτης φθοράς ελαστικού αποτελεί μια μπάρα ένδειξης του βαθμού φθοράς του πέλματός του και αποτελεί ένα απίστευτα χρήσιμο εργαλείο που είναι ενσωματωμένο στα περισσότερα πέλματα των σύγχρονων ελαστικών. Με τη βοήθειά του λοιπόν, θα ξέρετε πότε ήρθε η ώρα να αγοράσετε ένα νέο σετ ελαστικών.

Οι μπάρες των δεικτών φθοράς ελαστικών αποτελούνται από μικρά σημάδια που βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο ασφαλείας στο πέλμα του ελαστικού σας και εκτός από τον βαθμό εξωτερικής φθοράς του ελαστικού, βοηθούν στη αξιολόγηση του αν το πέλμα του ελαστικού σας φθείρεται ομοιόμορφα.

Οι συγκεκριμένοι δείκτες επισημαίνουν το σημείο εμφάνισης κινδύνων λόγο φθοράς. Με πιο απλά λόγια, ο μοναδικός σκοπός του δείκτη φθοράς είναι η παροχή οπτικής ένδειξης για το πόσο πέλμα έχει απομείνει στα ελαστικά σας προτού γίνει επικίνδυνο αλλά και παράνομο.

Το πέλμα των ελαστικών βοηθά στη σταθεροποίηση του αυτοκινήτου σας μέσω της πρόσφυσης στο οδόστρωμα ακόμα και υπό συνθήκες υγρασίας, βροχής και γενικά άσχημου καιρού. Καθώς λοιπόν, βοηθά στην παροχή καλύτερης πρόσφυσης και μιας ολοκληρωμένης βελτιωμένης οδηγικής εμπειρίας, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο για την οδηγική σας άνεση, αλλά και για την οδηγική σας ασφάλεια. Αν λόγω της αυξημένης φθοράς τους καταστούν δυσλειτουργικά, μπορεί να χάσετε τον έλεγχο στον δρόμο ενώ κινήστε ή να σας σκάσει το λάστιχο. Όταν το πέλμα έχει φθαρεί στο επίπεδο που υποδεικνύει ο δείκτης φθοράς, τότε απαιτείται να αντικαταστήσετε άμεσα τα ελαστικά σας. Επειδή όμως συνήθως ο νόμιμος βαθμός φθοράς – ναι, υπάρχει συγκεκριμένος νόμος – απαιτεί μεγαλύτερο βάθος πέλματος από αυτό που επισημαίνει ως κρίσιμο ο δείκτης φθοράς, καλό είναι να αλλάζετε τα ελαστικά σας νωρίτερα, τόσο για να είστε ασφαλείς στον δρόμο, όσο και για να γλιτώσετε το πρόστιμο.

Φθαρμένα ελαστικά: νομοθεσία και κίνδυνοι

Σε συνέχεια όσων σας αναφέραμε παραπάνω, εύκολα κατανοεί κανείς ότι έχοντας φθαρμένα ελαστικά, το μόνο σημείο επαφής ανάμεσα σε εσάς και το οδόστρωμα έχει ξεπεράσει τα όριά του, οπότε το όχημα αποτελεί «ένα κινητό ατύχημα» που περιμένει να συμβεί! Τα ελαστικά κακής ποιότητας με μειωμένο βάθος πέλματος μπορεί να προκαλέσουν ολίσθηση του αυτοκινήτου σας σε κακό καιρό ή κατά το φρενάρισμα. Τα νέα, ποιοτικά ελαστικά θα κρατούν το αυτοκίνητό σας στο δρόμο, εξοικονομώντας σας – μεταξύ άλλων - καύσιμα και μειώνοντας τον θόρυβο αλλά και τις εκπομπές ρύπων του οχήματός σας. Επίσης, θα σας γλιτώσουν από ένα σημαντικό πρόστιμο, καθώς η οδήγηση με πολύ φθαρμένα ελαστικά διώκεται από τον νόμο. Από την 1η Νοεμβρίου 2012, τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέκτησαν αρχικά συγκεκριμένο σύστημα σήμανσης τον ελαστικών, που επιτρέπει στους καταναλωτές να επιλέγουν τα βέλτιστα ελαστικά για την εξοικονόμηση καυσίμου, την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Παράλληλα όμως, θεσπίστηκε και ειδικός νόμος, ο οποίος στην Ελλάδα αναφέρεται ως Άρθρο 81 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αναφέρει ξεκάθαρα την κατάσταση στην οποία πρέπει να βρίσκονται τα ελαστικά των αυτοκινήτων, για να διασφαλίζονται οι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση, ανεξάρτητα από το οδόστρωμα. Με βάση τη νομοθεσία επίσης, ορίζεται ότι το βάθος του πέλματος πρέπει να είναι πάνω από 1,6 χιλιοστά. Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει πρόστιμο 80 ευρώ.

Ένα χρήσιμο βίντεο για αυτό το θέμα:

Πώς να αυξήσεις τον κύκλος ζωής των ελαστικών σου

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα:

Δημοφιλεις αναρτησεις

Εγγραφειτε στο ενημερωτικο μας δελτιο

Για να λαμβάνετε τα τελευταία μας νέα και συμβουλές, σας παρακαλούμε εισάγετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου: