Προβλήματα με το Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso: προβλήματα και Βλάβη
- Το σύστημα κλιματισμού δεν ψύχει: Το σύστημα κλιματισμού συχνά χάνει την ψυκτική του ικανότητα μετά από 60.000-80.000 χλμ. λόγω απώλειας ψυκτικού μέσου ή ελαττωματικών συμπιεστών. Το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα συχνό στα μοντέλα Grand Picasso.
- Ο ανεμιστήρας δεν λειτουργεί: Ο εσωτερικός ανεμιστήρας συχνά παρουσιάζει βλάβη μετά από 50.000-70.000 χλμ. με αποτέλεσμα την πλήρη διακοπή της θέρμανσης και του εξαερισμού. Ιδιαίτερα επηρεάζονται τα μοντέλα 1.6 HDI.
- Δεν λειτουργεί το κλειδί χωρίς κλειδί: Το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί συχνά δεν λειτουργεί μετά από 40.000-60.000 χλμ. λόγω ελαττωματικών αισθητήρων ή προβλημάτων μπαταρίας στο τηλεχειριστήριο.
- Ελαττωματική αερανάρτηση: Στα μοντέλα με αερανάρτηση εμφανίζονται προβλήματα μετά από 30.000 χλμ, ειδικά στο Grand Picasso 2.0 HDI, λόγω διαρροής των φυσητήρων αέρα ή ελαττωματικών συμπιεστών.
Citroën C4 Picasso: Προβλήματα με τον κλιματισμό που δεν ψύχει

Το σύστημα κλιματισμού του Citroën C4 Picasso χάνει συχνά την ψυκτική του ικανότητα, κάτι που γίνεται αντιληπτό ως ζεστός αέρας που βγαίνει από τους αεραγωγούς. Το πρόβλημα αυτό εμφανίζεται ιδιαίτερα στα βενζινοκίνητα μοντέλα Grand Picasso μετά από 60.000-80.000 χιλιόμετρα και μπορεί να έχει διάφορες αιτίες. Η απώλεια ψυκτικού μέσου λόγω διαρροής των σωληνώσεων ή ελαττωματικού συμπυκνωτή είναι η πιο συνηθισμένη πηγή του προβλήματος. Στην περίπτωση των κινητήρων 1.6 THP, η πρόωρη φθορά του συμπιεστή του κλιματισμού εμφανίζεται επίσης συχνά μετά από μόλις 50.000 χιλιόμετρα. Τα συμπτώματα κυμαίνονται από κακή απόδοση ψύξης έως πλήρη βλάβη του συστήματος κλιματισμού. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, αυτό οδηγεί σε σημαντική απώλεια άνεσης και μπορεί να επηρεάσει την ασφάλεια οδήγησης λόγω των θολωμένων παραθύρων.
Ένας συστηματικός έλεγχος είναι απαραίτητος για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί σωστά. Οι ευαίσθητοι συμπιεστές κλιματισμού Citroën C4 Picasso απαιτούν τακτική συντήρηση κάθε 24 μήνες με έλεγχο ψυκτικού μέσου και έλεγχο διαρροών. Η διάγνωση ξεκινά με τη μέτρηση της πίεσης του συστήματος ψυκτικού - η υψηλή πίεση πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 15-20 bar, ενώ η χαμηλή πίεση στα 2-3 bar. Εάν υπάρχει απώλεια ψυκτικού μέσου, πρέπει να ελεγχθεί ολόκληρο το σύστημα για διαρροές, με τη χρήση αντιδραστηρίου υπεριώδους ακτινοβολίας για τον εντοπισμό των διαρροών. Η αντικατάσταση του συμπιεστή του κλιματιστικού κοστίζει μεταξύ 800-1200 ευρώ, ενώ η πλήρωση με ψυκτικό μέσο κοστίζει περίπου 100-150 ευρώ. Η προληπτική συντήρηση με την ετήσια απολύμανση του συστήματος αποτρέπει μεγάλες ζημιές.
Citroën C4 Picasso: Προβλήματα με τον ανεμιστήρα που δεν λειτουργεί
Ο ανεμιστήρας για τη θέρμανση και τον εξαερισμό συχνά παρουσιάζει βλάβη στο Citroën C4 Picasso μετά από 50.000-70.000 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα την πλήρη απώλεια του εσωτερικού εξαερισμού. Ιδιαίτερα επηρεάζονται τα μοντέλα 1.6 HDI και Grand Picasso 1.6 HDI στα οποία ο κινητήρας του ανεμιστήρα παρουσιάζει βλάβη λόγω φθοράς των ανθρακικών βουρτσών ή ελαττωματικών ρουλεμάν. Τα πρώτα συμπτώματα είναι ασυνήθιστοι θόρυβοι, όπως τρίξιμο ή κροτάλισμα, όταν ο εξαερισμός είναι ενεργοποιημένος. Σε προχωρημένα στάδια, ο ανεμιστήρας δεν ξεκινάει πλέον καθόλου ή λειτουργεί μόνο στο υψηλότερο επίπεδο. Στα μοντέλα Grand Picasso, ο ελεγκτής του ανεμιστήρα μπορεί επίσης να είναι ελαττωματικός, με αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη απόδοση του ανεμιστήρα. Οι βλάβες εμφανίζονται συχνά ξαφνικά και επηρεάζουν τόσο την άνεση όσο και την ασφάλεια οδήγησης λόγω των θολωμένων παραθύρων.
Απαιτείται επαγγελματικός έλεγχος για τη σωστή διάγνωση των προβλημάτων του ανεμιστήρα. Οι στιβαροί κινητήρες ανεμιστήρων Citroën C4 Picasso απαιτούν έλεγχο των ηλεκτρικών συνδέσεων και της φθοράς των βουρτσών κάθε 60.000 χιλιόμετρα. Η διάγνωση βλαβών ξεκινά με τη μέτρηση της κατανάλωσης ρεύματος - ένας υγιής κινητήρας φυσητήρα απορροφά μεταξύ 8-15 αμπέρ ανάλογα με το επίπεδο ισχύος. Σε περίπτωση ολικής βλάβης, πρέπει πρώτα να ελεγχθούν η ασφάλεια (συνήθως 40Α) και το ρελέ. Ο κινητήρας φυσητήρα βρίσκεται κάτω από το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού και είναι προσβάσιμος αφού αφαιρέσετε το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου. Η αντικατάσταση ολόκληρου του μοτέρ ανεμιστήρα κοστίζει 200-350 ευρώ, ενώ ένας ελαττωματικός ελεγκτής ανεμιστήρα κοστίζει περίπου 150-250 ευρώ. Η τακτική αλλαγή του φίλτρου κάθε 15.000 χιλιόμετρα αποτρέπει την πρόωρη φθορά λόγω των εναποθέσεων σκόνης.
Citroën C4 Picasso: Ο κινητήρας δεν ξεκινά και δεν παίρνει μπροστά

Τα προβλήματα εκκίνησης του Citroën C4 Picasso εκδηλώνονται με διάφορες μορφές και επηρεάζουν ιδιαίτερα τα βενζινοκίνητα μοντέλα 1.6 VTI και Grand Picasso μετά από 80.000-100.000 χιλιόμετρα. Ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά ή δεν εκκινεί, με αιτίες που κυμαίνονται από ελαττωματικά πηνία ανάφλεξης και φθαρμένες αντλίες καυσίμου μέχρι προβλήματα στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Στους κινητήρες 1.6 THP, συχνά επηρεάζονται η αντλία υψηλής πίεσης ή οι βαλβίδες ψεκασμού, γεγονός που γίνεται αντιληπτό με μεγαλύτερους χρόνους εκκίνησης ή με τραχύ ρελαντί. Προβλήματα ψυχρής εκκίνησης παρουσιάζονται ιδιαίτερα στους κινητήρες ντίζελ HDI, εάν τα μπουζί πυράκτωσης ή το ρελέ χρόνου πυράκτωσης είναι ελαττωματικά. Η μπαταρία χάνει συχνά τη χωρητικότητά της μετά από 4-5 χρόνια, γεγονός που οδηγεί επίσης σε προβλήματα εκκίνησης. Επιπλέον, προβλήματα με το σύστημα ακινητοποίησης κινητήρα ή το σύστημα χωρίς κλειδί μπορεί να εμποδίζουν την εκκίνηση.
Η επαγγελματική συντήρηση είναι ζωτικής σημασίας για την αξιόπιστη εκκίνηση του οχήματος. Τα πολύπλοκα συστήματα εκκίνησης του Citroën C4 Picasso απαιτούν τακτικούς ελέγχους της τάσης της μπαταρίας (πρέπει να είναι πάνω από 12.4V σε κατάσταση ρελαντί) και της κατανάλωσης ρεύματος της μίζας. Σε περίπτωση προβλημάτων εκκίνησης πρέπει να ακολουθείται συστηματική προσέγγιση: Πρώτα μετρήστε την τάση της μπαταρίας υπό φορτίο, στη συνέχεια ελέγξτε την παροχή καυσίμου και τέλος το σύστημα ανάφλεξης. Στους κινητήρες HDI, η πίεση της ράγας είναι ζωτικής σημασίας - πρέπει να φτάνει τουλάχιστον τα 250 bar κατά τη διαδικασία εκκίνησης. Τα ελαττωματικά μπουζί πυράκτωσης μπορούν να αναγνωριστούν από μια κατανάλωση ρεύματος μικρότερη από 8 αμπέρ ανά μπουζί. Η αντικατάσταση μιας αντλίας καυσίμου κοστίζει 300-500 ευρώ, τα νέα μπουζί πυράκτωσης περίπου 200-300 ευρώ για το σετ. Προληπτικά μέτρα, όπως τακτικές δοκιμές της μπαταρίας και καθαρισμός του συστήματος καυσίμου κάθε 30.000 χιλιόμετρα, αποτρέπουν τα περισσότερα προβλήματα εκκίνησης.
Citroën C4 Picasso: Προβλήματα με το καλοριφέρ που δεν ζεσταίνεται
Το καλοριφέρ του Citroën C4 Picasso συχνά δεν ζεσταίνεται σωστά, κάτι που συμβαίνει ιδιαίτερα στα μοντέλα Grand Picasso μετά από 60.000-80.000 χιλιόμετρα. Το πρόβλημα εκδηλώνεται ως κρύος αέρας που βγαίνει από τους αεραγωγούς παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας έχει ζεσταθεί και μπορεί να έχει διάφορες αιτίες. Στους κινητήρες 2.0 HDI, ο εναλλάκτης θερμότητας είναι συχνά φραγμένος ή έχει διαρροή, ενώ στους βενζινοκινητήρες ο θερμοστάτης είναι συχνά κολλημένος. Μια άλλη συχνή βλάβη είναι ο αέρας στο σύστημα ψύξης μετά από επισκευές ή διαρροές. Οι βαλβίδες θέρμανσης μπορεί να χάσουν τη λειτουργία τους μετά από 70.000 χιλιόμετρα λόγω φθοράς ή ασβεστοποίησης. Στην περίπτωση των αυτόματων συστημάτων κλιματισμού, ο ηλεκτρονικός έλεγχος της θερμοκρασίας μπορεί επίσης να είναι ελαττωματικός. Αυτό το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό το χειμώνα, καθώς μειώνει σημαντικά την άνεση οδήγησης και τα παράθυρα μπορεί να θολώσουν.
Η τακτική συντήρηση είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη λειτουργία του συστήματος θέρμανσης. Τα ευαίσθητα συστήματα θέρμανσης Citroën C4 Picasso απαιτούν την έκπλυση του κυκλώματος ψύξης και τον έλεγχο της συγκέντρωσης του ψυκτικού υγρού κάθε 60.000 χιλιόμετρα. Η διάγνωση ξεκινά με τον έλεγχο της στάθμης του ψυκτικού υγρού και της θερμοκρασίας στον εναλλάκτη θερμότητας - και οι δύο συνδέσεις πρέπει να είναι ομοιόμορφα ζεστές σύμφωνα με τη θερμοκρασία λειτουργίας. Ο θερμοστάτης ανοίγει στους 89°C για τους βενζινοκινητήρες και στους 83°C για τους πετρελαιοκινητήρες. Εάν μόνο η μία σύνδεση είναι ζεστή, αυτό υποδεικνύει απόφραξη. Οι βαλβίδες θέρμανσης μπορούν να ελεγχθούν ενεργοποιώντας τις με μια διαγνωστική συσκευή. Ένας νέος εναλλάκτης θερμότητας κοστίζει 150-300 ευρώ, ένας θερμοστάτης περίπου 50-80 ευρώ. Η τακτική αλλαγή του ψυκτικού υγρού κάθε 120.000 χιλιόμετρα και η χρήση του προβλεπόμενου αντιψυκτικού αποτρέπει την ασβεστοποίηση και τη διάβρωση.
Citroën C4 Picasso: Προβλήματα με το πορτμπαγκάζ που δεν ανοίγει
Το πορτμπαγκάζ του Citroën C4 Picasso συχνά δεν ανοίγει, κάτι που συμβαίνει ιδιαίτερα στα μοντέλα Grand Picasso μετά από 50.000-70.000 χιλιόμετρα. Το πρόβλημα μπορεί να έχει μηχανικές ή ηλεκτρικές αιτίες και εκδηλώνεται με το γεγονός ότι ούτε το τηλεχειριστήριο ούτε ο εσωτερικός διακόπτης λειτουργούν την κλειδαριά του πορτμπαγκάζ. Στην περίπτωση των μηχανικών βλαβών, η ίδια η κλειδαριά συχνά μπλοκάρεται λόγω φθοράς ή διάβρωσης, ενώ τα ηλεκτρικά προβλήματα οφείλονται συνήθως σε ελαττωματικούς ενεργοποιητές ή σε διακοπείσες συνδέσεις καλωδίων. Ένα μπλοκαρισμένο πορτμπαγκάζ είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό όταν το όχημα είναι πλήρως φορτωμένο ή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένα μοντέλα μπορεί να επηρεαστεί και το σύστημα κεντρικού κλειδώματος, πράγμα που σημαίνει ότι το πορτμπαγκάζ μπορεί να ανοίξει μόνο μηχανικά με το κλειδί έκτακτης ανάγκης. Η υγρασία μπορεί επίσης να οδηγήσει σε διάβρωση των επαφών και να επιδεινώσει το πρόβλημα.
Για την αποκατάσταση των προβλημάτων του πορτμπαγκάζ απαιτείται συστηματικός έλεγχος. Οι πολύπλοκες κλειδαριές πορτμπαγκάζ του Citroën C4 Picasso απαιτούν τακτική συντήρηση με λίπανση των μηχανικών μερών κάθε 24 μήνες. Η αντιμετώπιση των προβλημάτων ξεκινά με τον έλεγχο των ασφαλειών - το κλείδωμα του πορτμπαγκάζ συνήθως προστατεύεται από μια ασφάλεια 15Α. Η τάση στον σερβοκινητήρα μπορεί να μετρηθεί με ένα πολύμετρο (πρέπει να είναι 12V). Οι μηχανικές εμπλοκές μπορούν να αναγνωριστούν από την αντίσταση όταν η κλειδαριά λειτουργεί χειροκίνητα. Σε περίπτωση ηλεκτρικών προβλημάτων, συχνά πρέπει να αντικατασταθεί ολόκληρη η κλειδαριά, η οποία κοστίζει 200-400 ευρώ. Μόνο ο σερβοκινητήρας κοστίζει περίπου 100-150 ευρώ. Η προληπτική φροντίδα με λιπαντικό χωρίς οξέα και η προστασία από την υγρασία θα παρατείνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής.
Πρόσθετες συχνές βλάβες του Citroën C4 Picasso

Με βάση την εμπειρία των οδηγών του Citroën C4 Picasso, εμφανίζονται τα ακόλουθα πρόσθετα προβλήματα:
- Ελαττωματικό ηλεκτρονικό χειρόφρενο: εμφανίζεται συχνά μετά από 80.000-100.000 χλμ. λόγω φθοράς των σερβοκινητήρων ή επικαθήσεων ασβεστίου στα τακάκια των φρένων.
- Ελαττωματικό ballast φώτων Xenon: Τα προβλήματα εμφανίζονται συνήθως μετά από 60.000-80.000 χλμ. λόγω υπερθέρμανσης ή υγρασίας στο περίβλημα των προβολέων.
- Προβλήματα στροβιλοσυμπιεστή με κινητήρες HDI: Τα ελαττώματα εμφανίζονται συνήθως μετά από 120.000-150.000 χλμ. λόγω άνθρακα λαδιού ή ελαττωματικών οδηγών πτερυγίων.
- Τραβήγματα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων: Ιδιαίτερα στα αυτόματα μοντέλα μετά από 100.000-120.000 χλμ. λόγω φθαρμένων συμπλεκτών ή ελαττωματικών βαλβίδων.
- Ελαττωματικά ηλεκτρικά παράθυρα: Τα ηλεκτρικά παράθυρα συχνά παρουσιάζουν βλάβη μετά από 70.000-90.000 χλμ. λόγω φθαρμένων οδηγών ή ελαττωματικών μοτέρ.
- Ελαττωματικός αισθητήρας ABS: Προβλήματα με τους αισθητήρες ταχύτητας των τροχών εμφανίζονται συνήθως μετά από 80.000-100.000 χλμ. λόγω διάβρωσης ή μηχανικής βλάβης.
- Ελαττωματική αντλία καυσίμου: Στους βενζινοκινητήρες μετά από 120.000-140.000 χλμ. λόγω φθοράς ή μόλυνσης στο ρεζερβουάρ.
Citroën C4 Picasso: αδυναμίες και δυνατά σημεία
Δυνατά σημεία |
Αδυναμίες |
Ευρύχωρο εσωτερικό |
Ο κλιματισμός δεν ψύχει |
Ευέλικτο σύστημα καθισμάτων |
Ο ανεμιστήρας δεν λειτουργεί |
Καλή επισκόπηση |
Προβλήματα με τα ηλεκτρονικά |
Άνετη ανάρτηση |
Η θερμάστρα δεν ζεσταίνεται |
Πρακτικές λύσεις αποθήκευσης |
Προβλήματα εκκίνησης |
Χαμηλό κόστος συντήρησης |
Το πορτμπαγκάζ δεν ανοίγει |
Σύγχρονος εξοπλισμός ασφαλείας |
Δεν λειτουργεί το keyless |
Οικονομικοί κινητήρες HDI |
Ελαττωματική αερανάρτηση |
Το Citroën C4 Picasso είναι ένα πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο με κάποια τυπικά αδύνατα σημεία, τα οποία αφορούν κυρίως την άνεση και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Οι πιο συνηθισμένες βλάβες εμφανίζονται μετά από 50.000-80.000 χιλιόμετρα και μπορούν σε μεγάλο βαθμό να αποφευχθούν με τακτική συντήρηση και προληπτικά μέτρα.