Ford Fiesta: συνήθεις βλάβες και προβλήματα
Το Ford Fiesta είναι ένα μικρού μεγέθους αυτοκίνητο πόλης, το οποίο ειδικά στην Ελληνική αγορά έχει τεράστια ιστορία. Η παραγωγή του ξεκίνησε με την πρώτη του γενιά το 1976 και συνεχίζεται μέχρι και τις ημέρες μας, αν και συζητιέται η διακοπή της παραγωγής του μέσα στο 2023.
Συνολικά, παράχθηκε σε επτά γενιές και σε εκδόσεις 3θυρου χάτσμπακ, 3θυρου βαν, 5θυρου χάτσμπακ, 4θυρου σεντάν και 2θυρου κουπέ. Επίσης, το μοντέλο έχει αφήσει ιστορία και τα ράλι, με τις εκδόσεις S2000, R5, M-Sport, RS WRC, WRC, Rally2, World RX και MSE RX. Παράλληλα, έχει λάβει συνολικά πάνω από 20 διεθνή βραβεία για σχεδόν κάθε χαρακτηριστικό που βραβεύεται.
Παρ’ όλα αυτά φυσικά, όπως και κάθε άλλο μοντέλο, κάθε μάρκας, το Ford Fiesta έχει παρουσιάσει και αρκετά προβλήματα, χωρίς όμως αυτό να μειώνει την αξία ή την αξιοπιστία του. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρία φροντίζει πέραν των άλλων να υπάρχει διαθέσιμη πληθώρα από αξεσουάρ και ανταλλακτικά Ford Fiesta.
Με βάση τις αναφορές που έχουν γίνει, τα συνηθέστερα προβλήματα που εμφάνισαν τα Ford Fiesta, είναι τα εξής:
1. Πρόβλημα με τους αερόσακους στα μοντέλα με έτος κατασκευής από το 2001 έως το 2008. Πλήθος ιδιοκτητών ανέφεραν πρόβλημα με σφάλμα στους εμπρόσθιους ανιχνευτές σύγκρουσης χωρίς όμως την ενεργοποίηση του αντίστοιχου λαμπτήρα, με κίνδυνο να μην αναπτυχθούν οι αερόσακοι σε περίπτωση ατυχήματος.
2. Πρόβλημα με τον οπίσθιο άξονα στα μοντέλα με έτος κατασκευής από το 2002 έως το 2008. Πολλές αναφορές μιλούν για κακή ραφή συγκόλλησης στην πλάκα στήριξης των φρένων του οπίσθιου άξονα με επακόλουθους θορύβους και κινδύνους αποκόλλησης.
3. Πρόβλημα με το σωληνάκι της παροχής καυσίμου στα οχήματα με έτος κατασκευής από το 2004 έως το 2005. Σε κάποια οχήματα, οι σωλήνες δεν ήταν ποιοτικοί και σύμφωνα με τα πρότυπα με αποτέλεσμα διαρροές καυσίμου και κινδύνους πυρκαγιάς.
4. Πρόβλημα στην κολόνα του τιμονιού των οχημάτων με έτος κατασκευής το 2006. Υπήρξαν αναφορές ζημιών στις κολώνες από κακή διαχείριση των εργοστασιακών τμημάτων πριν την τοποθέτησή τους στα οχήματα με πιθανότητες απώλειας ελέγχου.
5. Πρόβλημα με το υδραυλικό τιμόνι στα οχήματα με έτος κατασκευής το 2007. Υπήρξαν αρκετές αναφορές πρόωρης φθοράς ή σπασίματος του ιμάντα κίνησης της αντλίας του υδραυλικού τιμονιού, με ενδεχόμενη απώλεια της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης.
6. Πρόβλημα με την αντλία νερού το οχημάτων της πέμπτης γενιάς. Πολλές αναφορές έγιναν για θορύβους από τον κινητήρα κατά τη λειτουργία του στο ρελαντί που προερχόταν από την αντλία. Αν η αντλία δεν ελεγχόταν και κολλούσε, κινδύνευε η ακεραιότητα ολόκληρου του κινητήρα.
7. Πρόβλημα με την ανάρτηση Ford Fiesta με έτος κατασκευής το 2011. Οι αναφορές μιλούσαν για κακής ποιότητας μπουλόνια στήριξης της οπίσθιας ανάρτησης τα οποία υπήρχε πιθανότητα να σπάσουν.
8. Πρόβλημα με την εξάτμιση των οχημάτων με έτος κατασκευής το 2011. Οι αναφορές μιλούν για χαλαρά τοποθετημένη τάπα κενού που επέφερε το λιώσιμο του βεντιλατέρ ψύξης και οδηγούσε τα καυσαέρια μέσα στο όχημα.
9. Πρόβλημα με το σύστημα ψύξης στα οχήματα με έτος κατασκευής το 2010. Πρόκειται για ένα από τα κλασικά προβλήματα των Ford Fiesta diesel της συγκεκριμένης εποχής. Οι αναφορές μιλούν για πτώση των επιπέδων του ψυκτικού υγρού, διαρροές και υπερθερμάνσεις του κινητήρα με ότι αυτό συνεπάγεται.
10. Πρόβλημα με πέρασμα του οχήματος σε ασφαλή λειτουργία (limp mode) στα οχήματα με έτος κατασκευής το 2010. Οι αναφορές μιλούσαν τόσο για πρόβλημα των Ford Fiesta με πετρέλαιο όσο και αυτών με βενζίνη. Αρχικά η συμβουλή ήταν να αλλαχθεί η μπαταρία αυτοκινήτου Ford Fiesta αλλά στη συνέχεια η αντιπροσωπεία ανέλαβε την αναβάθμιση του λογισμικού.
11. Πρόβλημα με πτώση στροφών πριν την αύξησή τους σε οχήματα με LPG. Ένα από τα κοινότερα προβλήματα των Ford Fiesta με υγραεριοκίνηση με βάση τις αναφορές είναι η πτώση των σ.α.λ. με το πάτημα του γκαζιού και μετά, η αύξησή τους. Σε κάθε περίπτωση, απαιτήθηκε η γνώμη ειδικού.
Η εταιρία παρ’ όλα αυτά, έκανε μέσα σε αυτά τα σχεδόν 50 χρόνια πλήθος ανακλήσεων για να διορθώσει δωρεάν τα σοβαρότερα προβλήματα, είτε ήταν προβλήματα σε Ford Fiesta με αέριο, είτε με οποιοδήποτε άλλο καύσιμο και φρόντισε να μπορεί να βρει ο ιδιοκτήτης τα πάντα, από υαλοκαθαριστήρες Ford Fiesta μέχρι ολόκληρους κινητήρες, εύκολα και οικονομικά, διασφαλίζοντας τη φήμη και την αξιοπιστία της.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: