Προβλήματα με τη Mercedes GLA
Εμπειρίες Mercedes GLA: κοινά ελαττώματα, τυπικά προβλήματα και αδύνατα σημεία του μοντέλου
- Προβλήματα του διαφορικού 4MATIC: Ειδικά στα μοντέλα 250 4MATIC και 220 CDI 4MATIC, εμφανίζονται θόρυβοι και κραδασμοί στο διαφορικό από τα 80.000-120.000 χλμ. που οφείλονται σε έλλειψη λαδιού ή σε φθορά των ρουλεμάν.
- Η κάμερα οπισθοπορείας δεν λειτουργεί: Στα μοντέλα της σειράς H247, η κάμερα οπισθοπορείας της Mercedes GLA δεν λειτουργεί από τα 30.000 χλμ. και μετά, συχνά λόγω σφαλμάτων λογισμικού ή ελαττωματικών συνδέσεων καλωδίων.
- Η πίσω πόρτα δεν κλείνει: Ηλεκτρικές βλάβες στην πίσω πόρτα εμφανίζονται κυρίως σε μοντέλα με σύστημα αυτόματου κλεισίματος (π.χ. GLA 200, GLA 250 e) από τα 50.000 χλμ. και συχνά λόγω ελαττωματικών αισθητήρων ή ενεργοποιητών.
- Προβλήματα αλλαγής ταχυτήτων στο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT: Στα μοντέλα GLA 200 και GLA 180 με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, παρουσιάζονται σπασίματα ή καθυστερημένες αλλαγές ταχυτήτων από τα 60.000-100.000 χλμ, ειδικά στην περιοχή ψυχρής εκκίνησης.
- Σφάλματα ελέγχου κινητήρα με 220 CDI 4MATIC: Από τα 100.000 χλμ. μπορεί να εμφανιστούν κωδικοί σφάλματος όπως P0087 (πολύ χαμηλή πίεση καυσίμου) ή P2291 (αισθητήρας πίεσης), που συχνά συνδέονται με απώλεια ισχύος.
Mercedes GLA: Προβλήματα διαφορικού 4MATIC
Τα μοντέλα με τετρακίνηση 4MATIC, όπως η GLA 250 4MATIC ή η 220 CDI 4MATIC, εμφανίζουν τυπικά προβλήματα διαφορικού σε υψηλότερα χιλιόμετρα. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν θορύβους κροταλίσματος κατά τη στροφή, κραδασμούς στο δάπεδο του οχήματος και ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών. Μελέτες δείχνουν ότι περίπου το 18% των επηρεαζόμενων οχημάτων χρειάζονται επισκευές διαφορικού μεταξύ 80.000 και 120.000 χλμ. Οι αιτίες είναι συχνά η ανεπαρκής λίπανση ή τα ελαττωματικά ρουλεμάν.
Η επαγγελματική συντήρηση είναι ζωτικής σημασίας για την αξιοπιστία του συστήματος τετρακίνησης. Τα πολύπλοκα διαφορικά της Mercedes GLA 4MATIC απαιτούν αλλαγή λαδιού κάθε 60.000 χλμ. με ειδικό λάδι SAE 75W-85-GL5. Με το πρώτο σημάδι θορύβου συνιστάται άμεσος έλεγχος, καθώς τα φθαρμένα ρουλεμάν μπορούν να καταστρέψουν εντελώς το διαφορικό μέσα σε 5.000-10.000 χλμ. Οι τακτικοί έλεγχοι αποτρέπουν ακριβές επακόλουθες ζημιές.

Mercedes-Benz GLA: Η κάμερα οπισθοπορείας δεν λειτουργεί
Στην τρέχουσα σειρά H247, οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται για ξαφνικές βλάβες της κάμερας οπισθοπορείας. Το πρόβλημα εμφανίζεται συνήθως μετά από 2-3 χρόνια ή 25.000-40.000 χλμ. και εκδηλώνεται με μαύρη οθόνη ή μηνύματα σφάλματος όπως "Η κάμερα οπισθοπορείας δεν είναι διαθέσιμη". Οι αιτίες είναι συχνά διαβρωμένα βύσματα (ειδικά στο πέρασμα του πορτμπαγκάζ) ή συγκρούσεις λογισμικού μετά από ενημερώσεις.
Ένας συστηματικός έλεγχος είναι απαραίτητος για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Οι ευαίσθητες μονάδες κάμερας της Mercedes GLA απαιτούν διάγνωση μέσω του XENTRY με έμφαση σε κωδικούς σφάλματος όπως B11DF29 (τροφοδοσία ρεύματος) ή B148B29 (επικοινωνία CAN). Στο 70% των περιπτώσεων, αρκεί η επαναβαθμονόμηση του λογισμικού ή η αντικατάσταση του συνδέσμου 20 ακίδων. Ως προληπτικό μέτρο, η καλωδίωση πρέπει να ελέγχεται για σπασίματα κάθε 20.000 χλμ.
Mercedes GLA: Η πίσω πόρτα δεν κλείνει
Τα μοντέλα με ηλεκτρική πίσω πόρτα (βασικός εξοπλισμός από την GLA 250 e) εμφανίζουν συχνά βλάβες στο κλείσιμο μετά από 50.000 χλμ. Τα τυπικά συμπτώματα περιλαμβάνουν διακοπή της διαδικασίας κλεισίματος, ηχητικά σήματα ή μηνύματα σφάλματος στον πίνακα οργάνων. Οι μετρήσεις δείχνουν ότι το 23% των βλαβών οφείλεται σε μπλοκαρισμένες ράγες οδήγησης ή φθαρμένα ελατήρια συμπίεσης. Στα υβριδικά μοντέλα, οι διακυμάνσεις της τάσης της μπαταρίας 48V μπορεί επίσης να προκαλέσουν το πρόβλημα.
Για τον εντοπισμό της αιτίας απαιτείται επιθεώρηση από εμπειρογνώμονα. Οι ακριβείς ενεργοποιητές της πίσω πόρτας της Mercedes GLA απαιτούν τακτικό καθαρισμό των ραγών και λίπανση με γράσο σιλικόνης. Στην περίπτωση κωδικών σφάλματος όπως B167A87 (υπέρβαση ρεύματος κινητήρα), ο κινητήρας κίνησης πρέπει συνήθως να αντικατασταθεί. Ο ετήσιος έλεγχος του κλειδαριά πορτ μπαγκάζ της Mercedes GLA αποτρέπει το 80% των βλαβών.
Mercedes-Benz GLA: Προβλήματα αλλαγής ταχυτήτων στο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT
Το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των μοντέλων GLA 180 και GLA 200 τείνει σε σπασμωδικές αλλαγές ταχυτήτων μετά από 60.000 χιλιόμετρα, ειδικά όταν ανεβάζετε από τη 2η στην 3η ταχύτητα. Οι τεχνικές αναλύσεις εντοπίζουν φθαρμένες πλάκες συμπλέκτη (πάχος μικρότερο από 1,8 mm) ως αιτία στο 34% των περιπτώσεων. Στα οχήματα πριν από το 2018, εμφανίζονται επίσης σφάλματα λογισμικού που απαιτούν ενημέρωση.
Η τακτική συντήρηση είναι ζωτικής σημασίας για τη διάρκεια ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων της Mercedes GLA. Οι εξελιγμένες μονάδες ελέγχου Mercedes GLA 7G-DCT απαιτούν μια επαναφορά προσαρμογής μέσω διαγνωστικού συστήματος STAR κάθε 40.000 χλμ. Το διάστημα αλλαγής λαδιού είναι 60.000 χλμ. με το ειδικό λάδι DCTF. Συνιστάται άμεση διάγνωση με τα πρώτα σημάδια τραντάγματος, καθώς τα φθαρμένα εξαρτήματα του συμπλέκτη μπορούν να μπλοκάρουν εντελώς το κιβώτιο ταχυτήτων μέσα σε 3.000-5.000 km.

Mercedes GLA: Σφάλμα διαχείρισης κινητήρα σε 220 CDI 4MATIC
Ο ντίζελ 2,1 λίτρων της GLA 220 CDI 4MATIC παρουσιάζει συχνά σφάλματα διαχείρισης κινητήρα από τα 100.000 χλμ. Τυπικά συμπτώματα είναι η ξαφνική πτώση της απόδοσης, η αυξημένη κατανάλωση και ο μαύρος καπνός. Κωδικοί σφάλματος όπως ο P0087 υποδεικνύουν προβλήματα με τη μονάδα ελέγχου της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης, η οποία παρουσιάζει βλάβη στο 15% των οχημάτων πριν από το 2017. Οι μετρήσεις δείχνουν πτώση της πίεσης κάτω από 1.300 bar.
Ένας συστηματικός έλεγχος είναι απαραίτητος για τη διάγνωση. Οι ισχυροί κινητήρες 220 CDI απαιτούν την αλλαγή του φίλτρου καυσίμου Mercedes GLA και τον έλεγχο των σωληνώσεων common rail κάθε 30.000 χλμ. Σε περίπτωση απώλειας πίεσης, η αντλία υψηλής πίεσης πρέπει να ελέγχεται με τη χρήση ενός προσαρμογέα δοκιμής M14x1,5 (εύρος μέτρησης πίεσης 0-2.500 bar). Η προληπτική συντήρηση μειώνει τον κίνδυνο βλάβης κατά 40%.
Mercedes-Benz GLA: Προβλήματα φρένων
Προβλήματα με τα φρένα αναφέρθηκαν συχνά, ιδιαίτερα το 2015, το 2017 και το 2018. Αυτά μπορεί να οδηγήσουν σε κινδύνους για την ασφάλεια, εάν δεν αποκατασταθούν εγκαίρως. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ένα μαλακό πεντάλ φρένων ή ανομοιόμορφη απόσταση πέδησης.
Η τακτική συντήρηση είναι απαραίτητη για τον έγκαιρο εντοπισμό αυτών των προβλημάτων. Τα φρένα της Mercedes GLA απαιτούν τακτικούς ελέγχους και, εάν είναι απαραίτητο, αντικατάσταση των ελαττωματικών εξαρτημάτων για να διασφαλιστεί η βέλτιστη ασφάλεια. Μια επιθεώρηση από εμπειρογνώμονα μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό και την αποκατάσταση τέτοιων προβλημάτων πριν οδηγήσουν σε σημαντικές ζημιές.
Πρόσθετες κοινές βλάβες της Mercedes GLA
Με βάση τις αναφορές των χρηστών και την τεχνογνωσία των συνεργείων, εμφανίζονται και αυτά τα προβλήματα:
- Ελαττωματικός συμπλέκτης του στροβιλοσυμπιεστή της Mercedes GLA: Από τα 130.000 χλμ, αναγνωρίσιμος από σφυριχτούς θορύβους και τον κωδικό σφάλματος P00AF
- Διαρροή δοσομετρικής μονάδας AdBlue: Από 70.000 χλμ., οδηγεί σε λανθασμένες εκκινήσεις μετά από 650-800 κύκλους ανάφλεξης
- Αποκόλληση του ελατηρίου του διακόπτη φώτων φρένων: Επηρεάζει το 12% των οχημάτων από το 2016, εμφανίζεται ξαφνικά μετά από 40.000 χλμ.
- Διαβρωμένοι διακόπτες φλας: Στα μοντέλα έως το 2019 από τα 60.000 χλμ, προκαλείται από υγρασία στη μονάδα της κολόνας τιμονιού
- Βλάβη του ενσωματωμένου τροφοδοτικού 48V (GLA 250 e): Εμφανίζεται μετά από 3-4 χρόνια, συχνά λόγω ελαττωματικού μετατροπέα DC/DC
Mercedes GLA: αδυναμίες και δυνατά σημεία
Δυνατά σημεία |
Αδυναμίες |
Καινοτόμο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX |
Φθορά του διαφορικού 4MATIC |
Καλή οδική συμπεριφορά |
Δυσλειτουργίες της ηλεκτρονικής πίσω πόρτας |
Οικονομικές υβριδικές εκδόσεις (250 e) |
Ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα κάμερας οπισθοπορείας |
Υψηλής ποιότητας εσωτερικό |
Προβλήματα αλλαγής ταχυτήτων στο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT |
Καλή ασφάλεια κατά τη σύγκρουση |
Προβλήματα στο σύστημα AdBlue με τα μοντέλα diesel |
Μεγάλα διαστήματα σέρβις |
Ακριβό κόστος ανταλλακτικών αυτοκινήτων για τα εξαρτήματα 4MATIC |
Η Mercedes GLA εντυπωσιάζει με τη σύγχρονη σχεδίαση και τεχνολογία της, αλλά απαιτεί συνεχή συντήρηση. Κρίσιμα εξαρτήματα όπως το σύστημα 4MATIC ή τα ηλεκτρονικά της σειράς H247 παρουσιάζουν αδυναμίες από τα υψηλότερα χιλιόμετρα. Ωστόσο, οι προληπτικοί έλεγχοι των διαφορικών, των κιβωτίων ταχυτήτων και των μονάδων ελέγχου μπορούν να αποφύγουν πολλά προβλήματα. Οι ιδιοκτήτες υβριδικών και πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη διαχείριση της μπαταρίας και στην μετεπεξεργασία καυσαερίων.