Suzuki Vitara: Συχνές βλάβες και προβλήματα
Η πρώτη εμφάνιση του Suzuki Vitara πραγματοποιήθηκε το 1988 με σκοπό την εισαγωγή στην αγορά ενός SUV μεγαλύτερου από το Jimny, του οποίου τα μοντέλα της δεύτερής γενιάς ήταν γνωστά στην Ελλάδα ως Samurai. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν παραχθεί συνολικά πέντε γενιές του μοντέλου με τα διακριτικά Vitara και Grand Vitara. Σε διάφορες χώρες του κόσμου ήταν γνωστά ως Suzuki Escudo, GMC Tracker, Chevrolet Grand Vitara, Mazda Proceed Levante και άλλα.
Τα διάφορα μοντέλα μέσα στα χρόνια εξοπλίζονταν με κινητήρες τόσο βενζίνης, όσο και ντίζελ, με τούρμπο ή χωρίς, αλλά πάντα με τετρακίνηση. Η τέταρτη γενιά του που εμφανίστηκε το 2015, περιελάμβανε για πρώτη φορά και ένα ελαφρός υβριδικό μοντέλο συνεργαζόμενο με κινητήρα ντίζελ. Τον Γενάρη του 2002, παρουσιάστηκε η Πέμπτη γενιά του με ένα αμιγώς υβριδικό μοντέλο που διαθέτει κινητήρα ντίζελ 1.5 λίτρων.
Φυσικά, όπως και κάθε άλλο μοντέλο οποιασδήποτε μάρκας, στα 34 χρόνια της κυκλοφορίας του στους δρόμους όλου του κόσμου και παρά την αγάπη που απολαμβάνει από τους οδηγούς, έχουν εμφανιστεί κάποια προβλήματα του Suzuki Vitara έχει παρουσιάσει κάποια γενικότερα προβλήματα. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά:
- Προβλήματα με το φίλτρο σωματιδίων DPF για Suzuki Vitara. Τα Suzuki Vitara είναι γνωστό πως απαιτούν λόγω κατασκευής συχνές αλλαγές λαδιών. Γνωστό είναι επίσης ότι ένα τα μοντέλα με ντίζελ κινητήρες τους και ειδικά τα Suzuki Vitara 1.6 diesel παρουσιάζουν προβλήματα με το φίλτρο σωματιδίων.
- Προβλήματα με το συμπλέκτη. Στη διάρκεια όλων των ετών της παραγωγής του Vitara, έχουν γίνει αρκετά παράπονα σχετικά με τη σταδιακή σκλήρυνση και πέσιμο του πεταλιού του συμπλέκτη.
- Προβλήματα με τον κλιματισμό. Σε αρκετά από τα οχήματα της τέταρτης και πέμπτης γενιάς υπήρξαν προβλήματα με τον κλιματισμό. Οι ιδιοκτήτες δήλωναν ότι δεν έφτανε ποτέ κρύος αέρας στους αεραγωγούς με το πρόβλημα να προκαλείται, κατά κύριο λόγο, από το συμπυκνωτή του κλιματιστικού.
- Προβλήματα με την καδένα χρονισμού. Κάτι ακόμη για το οποίο είναι γνωστά τα Vitara είναι οι ήχοι από την καδένα χρονισμού. Συνήθως, το πρόβλημα βρίσκεται στον τεντωτήρα αλλά σε γενικές γραμμές, η καδένα ακούγεται.
- Προβλήματα με τον κινητήρα. Σε γενικές γραμμές, παρουσιάστηκαν στα μοντέλα της δεύτερης γενιάς. Ξαφνικά τα αυτοκίνητα έχαναν σε απόδοση, δεν κρατούσαν ρελαντί και ο κινητήρας λειτουργούσε με κραδασμούς. Τελικά, στις περισσότερες περιπτώσεις, υπεύθυνη ήταν η βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR για Suzuki Vitara, γνωστότερη ως EGR.
Η εταιρία φυσικά, για να διατηρήσει την αξιοπιστία της έκανε σε πολλές περιπτώσεις ανακλήσεις συγκεκριμένων μοντέλων για να διορθώσει τα κακός κείμενα. Ας δούμε μερικές από αυτές με βάση τα μοντέλα που επηρέασαν:
- Μοντέλα του 2015 - 2016, ανάκληση για εσφαλμένες εκπομπές καυσαερίων.
- Μοντέλα του πρώτου εξαμήνου του 2015, ανάκληση για διόρθωση προγραμματισμού του συστήματος αυτόματης πέδησης με τη χρήση ραντάρ (εταιρικό σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης)
- Μοντέλα 2000-2004, ανάκληση λόγω κινδύνων πυρκαγιάς ανάμεσα στα φις της καλωδίωσης και του προθερμαντήρες των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ.
- Μοντέλα 1988 - 2003, ανάκληση λόγω υψηλών πιθανοτήτων παγώματος του ρυθμιστή πίεσης καυσίμου και διαρροών όταν επικρατούν ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες.
- Μοντέλα 1997 - 1998, ανάκληση πιθανότητας ανάπτυξης του αερόσακου του συνοδηγού σε περίπτωση ατυχήματος με πολύ μεγαλύτερη δύναμη από αυτή του σχεδιασμού του.
Όσον αφορά στα προβλήματα των Suzuki Vitara hybrid στα μοντέλα εκτός του καινούριου που παρουσιάστηκε πολύ πρόσφατα για να υπάρχουν στοιχεία, έχουν γίνει αναφορές για προβλήματα με τους αισθητήρες πίεσης, τους ρυθμιστές πίεσης και τα Μπεκ ψεκασμού για Suzuki Vitara, αλλά και προβλήματα με τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, σε χαμηλό ωστόσο ποσοστά.
Προτού κρίνουμε αρνητικά όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την αίγλη του ονόματος Suzuki και τα εκατομμύρια οχήματά της που κινούνται χωρίς προβλήματα.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: