Πίνακας περιεχομένων
Ψαλίδι αυτοκινήτου: ενδείξεις βλάβης και κόστος αντικατάστασης
Το ψαλίδι, γνωστό και ως ψαλίδι ή βραχίονας ελέγχου ανάρτησης, είναι βασικό στοιχείο του συστήματος ανάρτησης ενός αυτοκινήτου. Λειτουργεί ως άμεσος σύνδεσμος μεταξύ του πλαισίου του αυτοκινήτου και του μουαγιέ τροχού ή του ακραξόνιου. Εκτός από σημείο σύνδεσης, το εξάρτημα αυτό έχει σχεδιαστεί για να συμβάλλει στη σταθεροποίηση του οχήματος, επιτρέποντας στο πλαίσιο και τους τροχούς να κινούνται αρμονικά μαζί, όταν π.χ. το όχημα κινείται και περνάει πάνω από σαμαράκια. Τα ψαλίδια του αυτοκινήτου συνδέονται με ένα περιστρεφόμενο μπαλάκι ψαλιδιού, το οποίο επιτρέπει στους τροχούς του αυτοκινήτου να κατευθύνονται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση κατά την οδήγηση. Η άρθρωση μεντεσέδων στο άλλο άκρο των ψαλιδιών εξασφαλίζει ότι οι τροχοί διατηρούν επαφή με το οδόστρωμα υπό όλες τις συνθήκες.
Τα ψαλίδια της πίσω και της μπροστινής ανάρτησης διατίθενται σε διάφορα σχήματα και μεγέθη, συχνά ανάλογα με τη γεωμετρία της ανάρτησης. Πολλά οχήματα χρησιμοποιούν δύο ψαλίδια ανά τροχό: ένα ψαλίδι πάνω και ένα κάτω. Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις σε αυτό, όπως τα αυτοκίνητα με συστήματα ανάρτησης τύπου MacPherson, όπου εκεί το γόνατο αντικαθιστά το πάνω ψαλίδι. Παρόλο που τα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν σε κάθε είδους χτυπήματα και υψηλά φορτία, δεν είναι κατασκευασμένα για να διαρκούν για πάντα και με την πάροδο του χρόνου θα αρχίσουν να φθείρονται. Υπάρχουν τρεις κύριες αιτίες βλάβης του ψαλιδιού: φθορές του πλαισίου, φθορές του σινεμπλόκ και φθορές στο μπαλάκι. Οι βλάβες συνήθως οφείλονται στη γενικευμένη φθορά, διάβρωση, υπερβολική κάμψη ή συγκρούσεις και χτυπήματα.
Ενδείξεις ενός χαλασμένου ψαλιδιού
Τι συμβαίνει λοιπόν όταν χαλάσουν τα ψαλίδια; Και πώς μπορείτε να εντοπίσετε το πρόβλημα; Μάθετε περισσότερα για τα συνήθη σημάδια ενός ελαττωματικού ψαλιδιού αυτοκινήτου παρακάτω:
- Ασταθές τιμόνι ή τιμόνι που γυρίζει μόνο του. Ενδέχεται να διαπιστώσετε ότι το όχημα στρίβει προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά χωρίς να έχετε στρίψει εσείς το τιμόνι. Το παραπάνω θα μπορούσε να είναι ενδείξεις από ένα κατεστραμμένο σινεμπλόκ ή από ένα χαλασμένο μπαλάκι ψαλιδιού. Το πρόβλημα μπορεί να είναι πιο έντονο όταν οδηγείτε σε ανομοιόμορφους δρόμους. Θα πρέπει επίσης να ελέγξετε τις μπάρες τιμονιού, πριν αντικαταστήσετε τα σινεμπλόκ ή τα ψαλίδια στο αυτοκίνητό σας.
- Ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών. Είναι ένα άλλο πιθανό σύμπτωμα, καθώς και ένα συνηθισμένο σημάδι προβλημάτων ευθυγράμμισης των τροχών. Όταν φθείρονται τα σινεμπλόκ των ψαλιδιών, μπορεί να επηρεαστεί η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να φθείρονται ανομοιόμορφα στις εσωτερικές ή εξωτερικές ακμές. Θα πρέπει να το τσεκάρετε και να ευθυγραμμίσετε το όχημα με τη βοήθεια ενός επαγγελματία.
- Περίεργοι ήχοι. Μερικές φορές μπορείτε να ακούσετε έναν ήχο που προέρχεται από την ανάρτηση μετά από φρενάρισμα ή όταν περνάτε πάνω από σαμαράκια ή λακκούβες και όταν στρίβετε απότομα. Είναι συχνά το πρώτο εμφανές σημάδι ότι το εξάρτημα χρειάζεται επισκευή ή αντικατάσταση. Μπορεί να είναι δυνατή η αφαίρεση της σκουριάς από έναν διαβρωμένο ψαλίδι, αλλά η τοποθέτηση νέων εξαρτημάτων είναι συχνά η απλούστερη και πιο αξιόπιστη επιλογή.
- Υπερβολικοί κραδασμοί. Όταν φύγουν τα σινεμπλόκ, το τιμόνι μπορεί να αρχίσει να κουνιέται, καθώς οι τροχοί του αυτοκινήτου ταλαντεύονται λόγω των χαλαρωμένων εξαρτημάτων. Οι κραδασμοί γίνονται πιο έντονοι όταν επιταχύνετε σε υψηλότερες ταχύτητες.
FEBI BILSTEIN Ψαλίδι, ανάρτηση τροχών
με έδρανα από καουτσούκ, χωρίς υποστήριξη / άρθρωση-οδηγό, Μπροστινός άξονας αριστερά, κάτω, Mπροστινός άξονας δεξιά, Βραχίονας ελέγχου, Ατσάλινη λαμαρίνα
MEYLE Σετ τιμονιού, ανάρτηση τροχών
Μπροστινός άξονας αριστερά, Mπροστινός άξονας δεξιά, με αξεσουάρ, με ράβδο εκκρεμούς, Quality
LEMFÖRDER Σετ τιμονιού, ανάρτηση τροχών
μπροστινός άξονας, αριστερά, δεξιά
MASTER-SPORT Σετ τιμονιού, ανάρτηση τροχών
μπροστινός άξονας, με αξεσουάρ
MASTER-SPORT Σετ τιμονιού, ανάρτηση τροχών
μπροστινός άξονας, Mπροστινός άξονας δεξιά, Μπροστινός άξονας αριστερά
Πόσο κοστίζει η αντικατάσταση του ψαλιδιού;
Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τον υπολογισμό του κόστους αντικατάστασης, όπως το κόστος εργασίας, η έκταση της ζημιάς και η μάρκα, το μοντέλο και το έτος κατασκευής του οχήματος. Στη χώρα, το κόστος της αντικατάστασης του ψαλιδιού μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως πάνω από 500 ευρώ.
Για τα περισσότερα καινούρια οχήματα, το μπαλάκι είναι ενσωματωμένο με το ψαλίδι, πράγμα που σημαίνει ότι αν ο σύνδεσμος χαλάσει, πρέπει να αντικατασταθεί ολόκληρο το ψαλίδι. Στα παλιότερα οχήματα, από την άλλη, το εξάρτημα μπορεί να αντικατασταθεί χωρίς να αντικατασταθεί ή να αφαιρεθεί το ψαλίδι. Ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε έναν εξολκέα ακρόμπαρων, αν θέλετε να βγάλετε μόνοι σας τον σύνδεσμο από το ψαλίδι και το ακραξόνιο.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: