Πίνακας περιεχομένων
Πότε τα τακάκια χρειάζονται αλλαγή και ποιο είναι το κόστος
Όλοι οι οδηγοί, έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους, πάντα τη συντήρηση του οχήματός τους. Η συντήρηση απαιτεί την αντικατάσταση κάποιον τμημάτων που είναι σημαντικά αλλά και την αντικατάσταση κάποιων τμημάτων που η σημασία τους είναι συνυφασμένη με την ασφάλεια, αλλά και την ίδια τη ζωή όσων επιβαίνουν στο αυτοκίνητο.
Τα τακάκια των φρένων, αν και αναλώσιμα, ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία, μιας και η λειτουργία τους μαζί με τους δίσκους των φρένων, παρέχει την τριβή που ουσιαστικά επιβραδύνει και σταματά το όχημα. Η έγκαιρη αλλαγή των τακακιών είναι λοιπόν όχι απλά σημαντική αλλά και κρίσιμη για την ασφάλεια των επιβατών.
Τα Τακάκια αυτοκινήτου Brembo για παράδειγμα, όπως είπαμε και πιο πάνω είναι αναλώσιμα. Είτε παράγονται από μεταλλικά, οργανικά, κεραμικά ή σύνθετα υλικά, κάθε φορά που πατάμε το πετάλι του φρένου χάνουν λίγο από το υλικό τους. Στο τέλος, λεπταίνουν τόσο πολύ που δεν μπορούν να προκαλέσουν αρκετή τριβή για να σταματήσουν το όχημα, επιφέροντας την αύξηση της απόστασης πέδησης, οπότε και απαιτείται η αντικατάστασή τους. Αν δεν αντικατασταθούν, πέρα από τα προβλήματα στο φρενάρισμα, θα επέρθουν και ζημιές στο ίδιο το σύστημα πέδησης.
Κάθε πότε πρέπει να γίνεται η αλλαγή στα τακάκια του αυτοκίνητου;
Συνήθως, τα τακάκια των φρένων θα πρέπει να αντικαθίστανται κάθε 25.000 έως 90.0000 χιλιόμετρα, εκτός κι αν ορίζει κάτι διαφορετικό ο κατασκευαστής του οχήματος ή των ίδιων των τακακιών. Παρ’ όλα αυτά, το κάθε πότε απαιτείται η αλλαγή των τακακιών εξαρτάται άμεσα και από τις συνθήκες και το στυλ οδήγησης. Το μόνο σίγουρο είναι πως υπάρχουν συγκεκριμένα σημάδια που θα σας ενημερώσουν έγκαιρα ότι έφτασε η ώρα να τα αλλάξετε.
Ας δούμε τα εμφανέστερα από αυτά:
- Ήχος σφυρίγματος από τα φρένα. Όταν τα τακάκια φθαρούν πολύ, ξεκινούν να σφυρίζουν κατά τη χρήση τους. Στην αρχή, αν διαθέτουν ειδικό δείκτη φθοράς, ο οποίος είναι ουσιαστικά ένα μεταλλικό τμήμα που ακουμπά στο δίσκο όταν φθάσει το τμήμα σε οριακό πάχος θα ακουστεί ένας οξύς χαρακτηριστικός ήχος. Αν και πάλι δεν αλλαχτούν τα τακάκια θα αρχίσει το σφύριγμα και αφού φαγωθεί όλο το υλικό τριβής, ένας ήχος ξυσίματος μετάλλου επάνω σε μέταλλο.
- Κραδασμοί κατά την πέδηση. Αν κατά το φρενάρισμα γίνονται αισθητές δονήσεις είτε στο πετάλι του φρένου, είτε γενικά στο αμάξωμα, τότε υπάρχει πρόβλημα στους δίσκους των φρένων και κατά συνέπεια, και στα τακάκια των φρένων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, θα πρέπει να αλλαχτούν από κοινού.
- Αύξηση της απόστασης πέδησης. Όταν τα τακάκια φαγωθούν, αδυνατούν να εκτελέσουν σωστά τη λειτουργία τους, οπότε η απόσταση πέδησης αυξάνεται.
- Ενεργοποίηση της λυχνίας ελέγχου των τακακιών των φρένων (όταν υπάρχει). Πρόκειται για την πιο άμεση ένδειξη ανάγκης ελέγχου και αντικατάστασης των τακακιών των φρένων.
Ποιο είναι το κόστος για την αλλαγή των τακακιών των φρένων;
Η τιμή για την αλλαγή των τακακιών των φρένων αποτ6ελείται από το κόστος των ίδιων των ανταλλακτικών και την επιβάρυνση του τεχνικού που θα αναλάβει τη διαδικασία. Σε γενικές γραμμές, για ένα μέσω οικογενειακό όχημα, η τιμή για την αλλαγή εμπρόσθιων τακακιών βρίσκεται ανάμεσα στα 35 με 70 ευρώ ανάλογα με τη μάρκα του οχήματος και των ανταλλακτικών. Για αντικατάσταση των τακακιών και στους τέσσερεις τροχούς, το κόστος για την αλλαγή τακακιών βρίσκεται ανάμεσα στα 60 με 120 ευρώ, και πάλι ανάλογα με τη μάρκα του οχήματος και των τακακιών.
Στο κόστος για την αλλαγή των τακακιών του αυτοκινήτου, σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να προστεθούν και κάποια πρόσθετα έξοδα. Μετά τον έλεγχο του συστήματος πέδησης, μπορεί να χρειαστεί να αλλαχτούν τα υγρά των φρένων αυτοκινήτου ή και κάποιος ή όλοι οι δίσκοι των φρένων. Τα πρώτα γιατί είναι κι αυτά αναλώσιμα με συγκεκριμένα διαστήματα αντικατάστασης. Τα δεύτερα γιατί αν δεν αλλαχτούν έγκαιρα τα τακάκια ή πάθουν κάποια μηχανική βλάβη, αποκτούν στρέβλωση ή ραγίσματα με αποτέλεσμα να φθείρουν πρόωρα τα τακάκια.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρηθούν οι συστάσεις των εξειδικευμένων τεχνικών, σχετικά με τα τμήματα του συστήματος πέδησης που απαιτούν αλλαγή, άσχετα από τις τιμές για τακάκια φρένων, μιας και έχουν άμεση συνάφεια με την ασφάλεια των επιβαινόντων στο όχημα. Η τελική τιμή για την αλλαγή των τακακιών και τυχόν άλλων τμημάτων, δεν θα πρέπει να θεωρηθεί έξοδο, αλλά επένδυση που αφορά στην ασφάλεια.
Ένα χρήσιμο βίντεο για αυτό το θέμα:
5 Σημάδια Φθοράς Του Τακακιού Του Φρένου
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: