Πολλαπλή εισαγωγής τι είναι
Όσον αφορά στα τμήματα του αυτοκινήτου, κάποια τα γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί, ενώ κάποια από αυτά, τα γνωρίζουν σαν ύπαρξη αλλά την πραγματική λειτουργία τους την αναγνωρίζουν μόνο όσοι ασχολούνται ιδιαίτερα με το θέμα. Ένα από αυτά τα τμήματα είναι και η πολλαπλή εισαγωγής ή το χταπόδι αυτοκινήτου, όπως συχνά αποκαλείται.
Κατ’ αρχάς η πολλαπλή εισαγωγής και η πολλαπλή εξαγωγής είναι δυο διαφορετικά τμήματα του κινητήρα, παρ’ όλο που οι νέοι οδηγοί ενδεχομένως να τα μπερδεύουν ως ένα και το αυτό.
Πιο συγκεκριμένα, η πολλαπλή εισαγωγής είναι υπεύθυνη για την διανομή του μείγματος αερίου-καυσίμου στις κεφαλές των κυλίνδρων, αποτελεί τη βάση στην οποία στερεώνονται συνήθως τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου και άλλα τμήματα του κινητήρα και είναι ένα από τα τμήματα του συστήματος κενού που βοηθά στη λειτουργεία της υποβοήθησης πέδησης, του ελέγχου εκπομπών κ.λπ.
Η πολλαπλή εξαγωγής μεταφέρει τα καυσαέρια από τον κινητήρα στο σύστημα της εξάτμισης και κατά συνέπεια, στην ατμόσφαιρα.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα, η πολλαπλή εισαγωγής, όπως για παράδειγμα η πολλαπλή εισαγωγής για Opel Astra H, αλλά και η πολλαπλή εξαγωγής, είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο ή χυτοσίδηρο και αυτό γιατί και τα δύο αυτά μέταλλα αντιστέκονται στη θερμότητα χωρίς να στραβώνουν ή να λιώνουν. Ωστόσο, σε ορισμένα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, η πολλαπλή εισαγωγής κατασκευάζεται από σύνθετα πλαστικά υλικά.
Η λειτουργία κάθε τμήματος του κινητήρα του αυτοκινήτου, συνάδει με τη λειτουργία των τμημάτων με τα οποία συνεργάζεται. Χωρίς την πολλαπλή εισαγωγής λοιπόν, η οποία αποτελεί ουσιαστικά το δρόμο που ακολουθεί το μείγμα αέρα-καυσίμου για να φτάσει στον κινητήρα, η εσωτερική καύση δεν θα ήταν εφικτή. Έτσι και η πολλαπλή εισαγωγής είναι ιδιαίτερα σημαντική για το σύστημα του κινητήρα και για την αποτελεσματική λειτουργία του οχήματος γενικότερα. Το αποτέλεσμα είναι πως φυσικά, απαιτείται ο τακτικός έλεγχός της.
Σε αρκετές περιπτώσεις και κατά βάση μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας, ενδέχεται η πολλαπλή εισαγωγής να αποκτήσει ρωγμές και κατά συνέπεια διαρροές. Αν εμφανιστεί καπνός από το καπό ή αν ακουστούν ήχοι σφυρίγματος ή άλλοι παρόμοιοι θόρυβοι, όταν ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η πολλαπλή εισαγωγής να έχει πρόβλημα. Αν η ρωγμή είναι πολύ μικρού μεγέθους, ενδέχεται να μπορεί να επισκευαστεί, συνήθως όμως συνιστάται η αντικατάσταση του τμήματος.
Η αντικατάσταση της πολλαπλής εισαγωγής στα σύγχρονα αυτοκίνητα απαιτεί μια απλή διαδικασία, μιας και όλα τα σχετικά ανταλλακτικά και για τις δύο πολλαπλές, όπως για παράδειγμα η φλάντζα πολλαπλής εξαγωγής είναι άμεσα διαθέσιμα.
Σε κάποια παλιότερα οχήματα όμως, η εύρεση του κατάλληλου ανταλλακτικού ενδέχεται να απαιτήσει κόπο και χρόνο. Παράλληλα, θα πρέπει να έχει κανείς στο μυαλό του ότι αν κάνει μια αναζήτηση για πολλαπλή εισαγωγής τιμές, θα δει αποτελέσματα που θα ποικίλλουν ανάλογα με το μοντέλο και τη μάρκα του αυτοκινήτου και κυρίως, ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα του.
Η επιλογή λοιπόν θα πρέπει να γίνει σωστά και με πολύ μεγάλη προσοχή.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: