Πίνακας περιεχομένων
Μειώνοντας τα έξοδα για καύσιμα: Οι ειδικοί του Autodoc, σας προσφέρουν μικρές συμβουλές που θα σας εξοικονομήσουν χρήματα
Έχετε καταλάβει ότι το αυτοκίνητό σας καταναλώνει περισσότερη βενζίνα και ότι οι συχνότερες επισκέψεις στο βενζινάδικο, δημιουργούν «μαύρες τρύπες» στον προϋπολογισμό σας; Θα σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε τους πιο πιθανούς λόγους, για τους οποίους συμβαίνει αυτό, και θα σας πούμε πώς να μειώσετε τα έξοδα για καύσιμα.
Βλάβες λόγω των οποίων, τα συστήματα μπορούν να αυξήσουν το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου;
Συμπλέκτης. Οι επενδύσεις τριβής που έχουν φθαρεί ή έχουν ρυπανθεί με λάδι, η απώλεια δύναμης του ελατηρίου πίεσης και τα φθαρμένα στοιχεία στεγανοποίησης, μπορεί να επιφέρουν πατινάρισμα του συμπλέκτη, μειώνοντας τα χαρακτηριστικά τραβήγματος του αυτοκινήτου. Αν πρεσάρετε το πετάλι μια ακόμα φορά, θα αποκαταστήσετε τη δύναμη του κινητήρα, αν και σε περίπτωση που το επαναλαμβάνετε συχνά, η κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό.
Σύστημα ψύξης. Το χειμώνα, το κώλυμα του θερμοστάτη σε ανοικτή θέση, προκαλεί την παράταση του χρόνου που απαιτείται για να φτάσει το ψυκτικό μέσο σε κανονική θερμοκρασία. Το αποτέλεσμα είναι η απαίτηση περισσότερου καυσίμου για να ζεσταθεί ο κινητήρας. Αν οποιαδήποτε διαδικασία ανταλλαγής θερμότητας του οχήματός σας, διακόπτεται, θα υπάρχουν τα ίδια αποτελέσματα.
Μονάδα κυλινδροπίστονων. Όταν τα τμήματα της συγκεκριμένης μονάδας, λειτουργούν πέραν του κύκλου ζωής τους, η πίεση στους κυλίνδρους μειώνεται, με αποτέλεσμα να χάνει δύναμη ο κινητήρας και να χρειάζεται πιο πολλά καύσιμα για να την ξανακερδίσει.
Αισθητήρες. Οι βλάβες τους επιφέρουν λανθασμένο σχηματισμό του μείγματος αέρα - καυσίμου. Άσχετα με το αν το μείγμα είναι πλούσιο ή φτωχό σε βενζίνη, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται.
Σύστημα εισαγωγής. Το μπούκωμα του φίλτρου αέρα, αποτρέπει την ελεύθερη εισαγωγή αέρα στον θάλαμο καύσης. Η κατανάλωση καυσίμου, μπορεί να φτάσει έως και 20% ψηλότερα, λόγω της μεγάλης αντίστασης που βρίσκει ο αέρας στο εσωτερικό του τμήματος.
Ποιά είναι τα λάθη που κάνουν οι οδηγοί;
Σε πολλές περιπτώσεις, οι οδηγοί δεν ασχολούνται με τις συστάσεις λειτουργίας του οχήματος που δίνουν οι κατασκευαστές. Οπότε, τα επακόλουθα λάθη αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου:
Λανθασμένη ρύθμιση των τμημάτων κίνησης. Το υπερβολικό σφίξιμο των μπουλονιών της πλήμνης του τροχού, η απώλεια ευθυγράμμισης των τροχών και η χαμηλή πίεση αέρα στα ελαστικά, αυξάνουν την αντίσταση κύλισης. Το αποτέλεσμα είναι, η περιστροφή των τροχών να απαιτεί περισσότερη δύναμη.
Καύσιμα χαμηλής ποιότητας. Η χρήση καυσίμων χαμηλής ποιότητας, προκαλεί πέραν των άλλων προβλημάτων, μόλυνση των μπεκ, οπότε, τόσο η ικανότητα ροής τους, όσο και η δυνατότητα δημιουργίας του μείγματος αέρα – καυσίμου, διαταράσσονται. Η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται, φυσικά, σε σημαντικό βαθμό.
Χρησιμοποιώντας χαμηλής ποιότητας λάδια. Τα υπερβολικά παχύρευστα λάδια, δεν λιπαίνουν σωστά τα τμήματα του κινητήρα. Καθώς μεγαλώνει η δύναμη τριβής, αυξάνεται και το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου.
Το όχημα χρησιμοποιείται σε συνθήκες υψηλού φορτίου. Για κάθε παραπάνω 100 κιλά, το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου, αυξάνεται κατά 10%. Η σχάρα οροφής μεγαλώνει την αεροδυναμική αντίσταση, επιφέροντας τελικά πρόσθετα έξοδα. Η πλήρως φορτωμένη σχάρα μεγαλώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 40%, ενώ η άδεια, κατά 5%. Μια μπαγκαζιέρα οροφής, η οποία έχει κατασκευαστεί ειδικά για να αυξάνει τις αεροδυναμικές ιδιότητες του αυτοκινήτου, θα ήταν ιδανική για να αντικαταστήσει την σχάρα οροφής. Μη μεταφέρετε αντικείμενα τα οποία δεν χρειάζεστε, για να αποτρέψετε την υπερφόρτωση του αυτοκινήτου σας (π.χ. οι αντιολισθητικές αλυσίδες δεν χρειάζεται να μεταφέρονται το καλοκαίρι).
Οδηγώντας με τα παράθυρα και την ηλιοροφή, ανοιχτά. Σίγουρα δυσχεραίνονται οι αεροδυναμικές ιδιότητες του αυτοκινήτου σας, κυρίως όταν οδηγείτε με ταχύτητες πάνω από τα 50 χλμ/ώρα. Για να μπορέσει να ανταπεξέρθει ο κινητήρας στη ροή του αέρα, θα χρειαστεί περισσότερη δύναμη, άρα και περισσότερα καύσιμα.
Επιθετικό στυλ οδήγησης. Τα απότομα ξεκινήματα και φρεναρίσματα θα υπερφορτώσουν τον κινητήρα σας.
Το σύστημα κλιματισμού ή το σύστημα πολυμέσων σας, είναι συνεχώς αναμμένο. Αυτό επιφέρει αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% και 7%, αντίστοιχα. Αν δεν μπορείτε να αποφύγετε τη χρήση του κλιματιστικού, τουλάχιστον προσπαθήστε να το ρυθμίζετε στο Χαμηλό επίπεδο ή να το ανάβετε μόνο περιστασιακά.
Να χρησιμοποιείτε τους προβολείς μόνον όταν είναι απαραίτητο. Η οδήγηση με αναμμένα τα φώτα στη μεγάλη σκάλα, κάνει τον κινητήρα σας να καταναλώνει 10% περισσότερα καύσιμα, ενώ διατηρώντας τα στη μικρή σκάλα, σας προσθέτει ένα επιπλέον 5%.
Εγκαθιστώντας επιπλέον εξοπλισμό. Οι αεροτομές, τα μπόντι κιτ και τα επιπλέον φώτα, αν δεν είναι εργοστασιακά τοποθετημένα, μπορεί να αυξήσουν την αεροδυναμική αντίσταση. Ο κινητήρας του οχήµατός σας, θα πρέπει να καταναλώνει περισσότερη ενέργεια για να επιταχύνει σε μια ορισμένη ταχύτητα.
5 Βασικές Συμβουλές για εξοικονόμηση καυσίμου
Θα πρέπει να προβαίνετε σε έγκαιρη αλλαγή των τυχόν φθαρμένων τμημάτων και αναλώσιμων. Ένα πλήρως λειτουργικό όχημα καταναλώνει τα καύσιμα που καθορίζονται από το τεχνικό του εγχειρίδιο. Επομένως, αν θέλετε να κάνετε οικονομία καυσίμου, κάντε εγκαίρως σέρβις στο αυτοκίνητό σας. Αν εντοπίσετε κάποια από τις προαναφερθείσες δυσλειτουργίες συστημάτων, θα πρέπει να αποταθείτε στους επαγγελματίες κάποιου συνεργείου.
Κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε για να αλλάζετε έγκαιρα τα φίλτρα αέρα, λαδιού, ψυκτικού, κ.λπ. Έτσι, όχι μόνο θα περιορίσετε την κατανάλωση καυσίμου, αλλά θα αποφύγετε και τυχόν επισκευές στα ζωτικά συστήματα και τμήματα. Συνιστάται να χρησιμοποιείτε μόνον ψυκτικά με τις κατάλληλες ιδιότητες, όσον αφορά στις παραμέτρους που αναφέρονται στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματός σας.
Διαφοροποιήστε το οδηγικό σας στυλ, ως εξής:
- Δοκιμάστε να πατάτε το πετάλι του γκαζιού όσο πιο σταδιακά μπορείτε, επιταχύνοντας τον κινητήρα σας έως τις 2000-2500 σ.α.λ (αν είναι ντίζελ), και τις 2500-3000 σ.α.λ αντίστοιχα (αν είναι βενζίνης).
- Μάθετε να φρενάρετε με τον κινητήρα. Αποφεύγοντας τη βεβιασμένη πτώση της ροπής, θα καταφέρετε να περιορίσετε σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου.
- Σβήστε τον κινητήρα, αν το αυτοκίνητό σας παραμένει στατικό για πάνω από ένα λεπτό. Σε σύγκριση με την εκκίνησή του, ο κινητήρας σας καταναλώνει πιο πολλά καύσιμα σε 10 δευτερόλεπτα λειτουργίας στο ρελαντί.
- Παρακολουθήστε τις στροφές του κινητήρα σας: σε ομαλή λειτουργία, παράγονται 1500-2000 σ.α.λ από έναν κινητήρα ντίζελ και 2000-2500 σ.α.λ από έναν κινητήρα βενζίνης, αντίστοιχα.
- Αφήστε αρκετή απόσταση μπροστά σας, έτσι ώστε να μην χρησιμοποιείτε τα φρένα σας όλη την ώρα.
Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σε τακτική βάση. Αν η πίεση πέσει κάτω από τα 0,7 μπαρ, θα αυξηθεί κατά 7% η κατανάλωση καυσίμου. Όταν φουσκώνετε τα λάστιχά σας, να επιλέγετε την κατάλληλη πίεση, όπως ορίζεται από τον κατασκευαστή, μειώνοντας την επιφάνεια επαφής και την αντίσταση στην υδρολίσθηση.
Σχεδιάστε με προσοχή τη διαδρομή σας. Με τον τρόπο αυτό, το μεγαλύτερο διάστημα θα μπορείτε να οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα. Για να το πετύχετε αυτό, χρησιμοποιήστε έναν πλοηγό GPS.
Χρησιμοποιήστε λαμπτήρες LED έναντι των παραδοσιακών λαμπτήρων πυρακτώσεως. Μπορείτε να περιορίσετε την κατανάλωση καυσίμου, τοποθετώντας περισσότερους ενεργειακά αποτελεσματικούς λαμπτήρες στο όχημά σας, στα φλας, το φωτάκι της πινακίδας ή στα φώτα της καμπίνας επιβατών.
Συμπέρασμα
Σύμφωνα με το Γερμανικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (Deutschen Verkehrssicherheitsrat e.V. (DVR), η διατήρηση της οδηγικής συμπεριφοράς εξοικονόμησης καυσίμου, θα σας βοηθήσει να μειώσετε το κόστος του καυσίμου κατά 25%. Αν τηρήσετε το σύνολο των συστάσεων που προαναφέρθηκαν και διατηρήσετε το όχημά σας σωστά συντηρημένο και καθαρό, θα ελαχιστοποιήσετε την κατανάλωση καυσίμου και θα παρατείνετε το κύκλο ζωής του αυτοκινήτου σας.