Πίνακας περιεχομένων
Για ένα πάντα άνετο εσωτερικό: όλα σχετικά με τις βλάβες του κλιματιστικού
Θα σας πούμε ποιά προβλήματα μπορεί να προκληθούν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του κλιματιστικού του αυτοκινήτου, πώς να τα λύσετε, και το σημαντικότερο, πώς να τα αποτρέψετε.
Πώς το κλιματιστικό λειτουργεί και γιατί χαλάει
Ο σκοπός του δεν είναι περιορίζεται μόνο στην ψύξη της καμπίνας, το κλιματιστικό επίσης καθαρίζει, ξηραίνει τον αέρα και παρέχει κυκλοφορία. Τα κλιματιστικά αυτοκινήτων σε σχέση με τα οικιακά, τροφοδοτούνται από τον κινητήρα και για όσο το όχημα βρίσκεται σε κίνηση σε τακτική βάση, βρίσκονται εκτεθειμένα στις αρνητικές επιπτώσεις των εξωτερικών συνθηκών. Οι αλλαγές θερμοκρασίας και οι συνεχείς δονήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε βλάβη των επιμέρους στοιχείων του συστήματος κλιματισμού.
Για να καταλάβετε τα αίτια της λανθασμένης λειτουργίας του συστήματος, το πρώτο βήμα είναι να καταλάβετε την δομή του.
Σχεδιασμός του κλιματιστικού του αυτοκινήτου
Η απόδοση του κλιματιστικού βασίζεται στην κυκλοφορία ψυκτικού μέσα σε ένα κλειστό σύστημα: αλλάζει από υγρή σε αέρια μορφή, απορροφώντας κατά την διαδικασία την θερμότητα. Τα εξαρτήματα του κλιματιστικού του αυτοκινήτου περιλαμβάνουν:
- Ένα συμπιεστή. Συμπιέζει το ψυκτικό αέριο, ώστε αυτό να μπορεί να κυκλοφορεί μέσα στο σύστημα.
- Έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη. Παρέχει απευθείας λειτουργία του συμπιεστή.
- Ένα ψυκτήρα. Κρυώνει το ψυκτικό από τα ρεύματα του αέρα που δημιουργούνται όταν ο ανεμιστήρας περιστρέφεται και το αυτοκίνητο κινείται.
- Ένα αφυγραντήρα. Ο δέκτης απαλύνει τις διακυμάνσεις της ροής του ψυκτικού, καθώς ο στεγνωτήρας απορροφά την υγρασία από το ψυκτικό.
- Μια βαλβίδα θερμικής διαστολής. Περνά το ψυκτικό στον αποστακτήρα, ελέγχοντας τον ρυθμό τροφοδοσίας ανάλογα με την θερμοκρασία στην έξοδο του αποστακτήρα.
- Εναν αποστακτήρα. Δροσίζει τον αέρα.
Κάποια κλιματιστικά είναι εξοπλισμένα με ένα σωλήνα στομίου, αντί της βαλβίδας θερμικής διαστολής. Ο σχεδιασμός τους ενσωματώνει ένα συσσωρευτή - στεγνωτήρα. Ο συσσωρευτής λειτουργεί ως δεξαμενή για το ψυκτικό.
Τα πιο κοινά προβλήματα του κλιματιστικού αυτοκινήτου
Μόλυνση των στοιχείων του συστήματος. Σημαντική μόλυνση του συμπυκνωτή προκαλεί η υπερθέρμανσή του, η οποία οδηγεί σε αυξημένη πίεση στο σύστημα. Σε αυτή την περίπτωση, η λειτουργία του κλιματιστικού θα είναι αναποτελεσματική: ο αέρα στην καμπίνα δεν θα κρυώνει. Εάν τα εξαρτήματα του κλιματιστικού έχουν μολυνθεί, θα πρέπει να πλυθούν άμεσα. Η εμφάνιση μιας δυσάρεστης οσμής στην καμπίνα όταν το κλιματιστικό λειτουργεί μπορεί να υποδεικνύει ότι το φίλτρο της καμπίνας είναι φραγμένο. Το δεύτερο, είναι αναλώσιμο και πρέπει να αντικαθίσταται συστηματικά. Γενικά συνιστάται να αντικαθιστάτε το φίλτρο καμπίνας κάθε 20 000 χιλιόμετρα. Ωστόσο, πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το αντικαθιστούν συχνότερα - κάθε 10 000-15 000 χιλιόμετρα ή περίπου κάθε έξι μήνες.
Ακέραιη βλάβη στο σύστημα και διαρροή ψυκτικού. Η βλάβη μπορεί να υποδηλώνεται από δυσλειτουργία του κλιματιστικού και ίχνη λαδιού στην επιφάνεια του συμπιεστή και σε άλλα εξαρτήματα του συστήματος. Η βλάβη μπορεί να έχει προκληθεί από κάποια δύναμη, για παράδειγμα, σαν αποτέλεσματα κάποιου αυτοκινητιστικού ατυχήματος ή από την λήξη των στοιχείων σφράγισης. Για να λυθεί το πρόβλημα, τα ελαττωματικά εξαρτήματα θα πρέπει να αντικατασταθούν και να γίνει αναπλήρωση του συστήματος με ψυκτικό υγρό.
Μπλοκάρισμα του συμπιεστή
Τα πιο χαρακτηριστικά σημάδια αυτής της βλάβης είναι ο παράξενος θόρυβος του συμπιεστή, ίχνη λαδιού στην επιφάνεια του εξαρτήματος και σε κάποιες περιπτώσεις μη εκκίνηση του κινητήρα. Το μπλοκάρισμα του εξαρτήματος μπορεί να έχει προκληθεί από φθορά ή ανεπαρκή στάθμη λαδιού στο σύστημα. Στην περίπτωση που υπάρχει βλάβη στον συμπιεστή, θα πρέπει να αντικατασταθεί.
Ασταθές λειτουργία της βαλβίδας θερμικής διαστολής. Σε περίπτωση δυσλειτουργίας του εξαρτήματος κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του κλιματιστικού, ο κρύος αέρας εισέρχεται στο θάλαμο κατά διαστήματα και η μονάδα ενδέχεται να απενεργοποιηθεί από μόνη της τυχαία. Επίσης αυτή η βλάβη προκαλεί πάγωμα των σωλήνων εξάτμισης. Η βλάβη της βαλβίδας θερμικής διαστολής μπορεί να προκληθεί από μηχανική βλάβη ή από την λάθος ρύθμιση του εξαρτήματος, καθώς και μόλυνση του συστήματος στο εσωτερικό του. Συχνά το εξάρτημα δεν μπορεί να επισκευαστεί και σε περίπτωση βλάβης χρειάζεται αντικατάσταση.
Ένας ελαττωματικός ψυκτήρας. Οδηγεί στο γεγονός ότι το κλιματιστικό δεν ανταποκρίνεται στην ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση τυχαία όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με χαμηλές ταχύτητες. Η πιο κοινή αιτία βλάβης του ψυκτήρα είναι η ρύπανση τόσο του εξαρτήματος όσο και της κύριας γραμμής του συστήματος κλιματισμού. Στην περίπτωση της βλάβης αυτής του ψυκτήρα και των σχετικών στοιχείων, θα πρέπει να γίνεται άμεσα καθαρισμός. Διαφορετικά, εσφαλμένη λειτουργία του ψυκτήρα μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη πίεση του αέρα του συστήματος κλιματισμού.
Βλάβη του εξατμιστή. Εμφάνιση νερού και μια δυσάρεστης οσμής μέσα στην καμπίνα είναι τα συμπτώματα αυτής της δυσλειτουργίας. Τα αίτια της βλάβης του εξατμιστή είναι η ρύπανση και η απόφραξη του σωλήνα αποστράγγισης υγρασίας. Ο καθαρισμός του δεύτερου θα λύσει το πρόβλημα. Σε περίπτωση διάβρωσης του εξατμιστή χρειάζεται να γίνει αντικατάσταση.
Παρακαλώ σημειώστε! Τόσο η επισκευή όσο και η αναπλήρωση ενός κλιματιστικού, απαιτούν ειδική εκπαίδευση, ικανότητες, εργαλεία και αναλώσιμα. Γι'αυτό συνιστάται να εμπιστεύεστε αυτές τις δουλειές μόνο σε ειδικούς!
Πώς να αποτρέψετε την δυσλειτουργία του κλιματιστικού
Η δυσλειτουργία οποιουδήποτε εξαρτήματος του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου και του κλιματιστικού, είναι πολύ πιο εύκολο να αποτραπεί, παρά να εξαλειφθεί. Για να γλιτώσετε την επισκευή και να μεγιστοποιήσετε την ζωή συντήρησης του κλιματιστικού του αυτοκινήτου, πρέπει να ακολουθήσετε τους απλούς κανόνες:
- Ενεργοποιήστε τακτικά τον κλιματισμό ανεξάρτητα από την εποχή. Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα για 10-15 λεπτά θα είναι αρκετό.
- Ζεστάνετε το εσωτερικό του αυτοκινήτου πριν ανοίξετε τον κλιματισμό στις κρύες περιόδους.
- Πλήντε και φυσήξτε προσεκτικά τον ψυκτήρα κατά την διαδικασία πλυσίματος του αυτοκινήτου.
- Ακόμη κι αν δεν υπάρχουν συμπτώματα βλάβης, αναπληρώστε τον κλιματισμό κάθε 1-2 χρόνια.
Κατάληξη
Όταν αναπληρώνετε το κλιματιστικό με ψυκτικό υγρό και λάδι, και αντικαθιστάτε τα φθαρμένα εξαρτήματα, θα πρέπει να δώσετε προτεραιότητα μόνο στα ανταλλακτικά και στα αναλώσιμα από αξιόπιστους κατασκευαστές. Αγοράστε από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα που παρέχουν διασφάλιση ποιότητας των προϊόντων τους. Επιπλέον, η συντήρηση του κλιματιστικού θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του τεχνικού εγχειριδίου του αυτοκινήτου. Μέσω της συμμόρφωσης σε αυτούς τους απλούς κανόνες λειτουργίας, το εξάρτημα θα σας εξυπηρετεί για πολύ καιρό!
Ένα χρήσιμο βίντεο για αυτό το θέμα:
Τι να κάνεις αν ο κλιματισμός του αυτοκινήτου σου δυσλειτουργεί
Πώς να καθαρίσεις γρήγορα το κλιματιστικό του αυτοκίνητου