Πίνακας περιεχομένων
Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο στο ρελαντί: αιτίες κραδασμών και θορύβου
Όταν το αυτοκίνητο τρέμει στο ρελαντί, αυτό μπορεί να οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του κινητήρα και τις επιδόσεις του οχήματος. Καθώς ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς φορτίο, οι κραδασμοί, ο θόρυβος ή οι δονήσεις μπορεί να είναι ένδειξη προβλημάτων όπως:
- Φθαρμένες βάσεις κινητήρα: Οι βάσεις του κινητήρα απορροφούν τις δονήσεις και τον θόρυβο, και αν φθαρούν ή καταστραφούν, οι δονήσεις μπορούν να γίνουν αισθητές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
- Προβλήματα ανάφλεξης: Σφάλματα στα μπουζί, τα καλώδια ανάφλεξης ή η ανάφλεξη γενικά μπορεί να προκαλέσουν ανώμαλη καύση και, ως αποτέλεσμα, κραδασμούς στο ρελαντί.
- Βρώμικα ή φθαρμένα μπεκ καυσίμου: Αν τα μπεκ καυσίμου αυτοκινήτου δεν ψεκάζουν σωστά, μπορεί να προκληθεί ανισοκατανομή καυσίμου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν δονήσεις και ασταθής λειτουργία του κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση, συνιστάται η αγορά νέων μπεκ ψεκασμού καυσίμου για το αυτοκίνητο.
- Κακή λειτουργία του συστήματος εξάτμισης: Ένα προβληματικό σύστημα εξάτμισης, όπως σκασμένα σωληνάρια ή φθαρμένα σιλανσιέ, μπορεί να οδηγήσει σε ακατάλληλη εκτόνωση των καυσαερίων, προκαλώντας θόρυβο και δονήσεις.
Tι είναι το ρελαντί;
Το ρελαντί είναι η κατάσταση κατά την οποία ο κινητήρας του αυτοκινήτου λειτουργεί χωρίς να έχει ενεργό φορτίο, δηλαδή όταν ο οδηγός δεν πιέζει το πεντάλ του γκαζιού. Αυτή η λειτουργία είναι απαραίτητη για να παραμένει ο κινητήρας σε λειτουργία όταν το όχημα είναι στάσιμο ή δεν κινείται. Σε πολλά αυτοκίνητα, οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί κυμαίνονται συνήθως μεταξύ 700 και 900 στροφών ανά λεπτό. Η σωστή λειτουργία στο ρελαντί είναι κρίσιμη για τη σταθερότητα του κινητήρα και την αποφυγή δονήσεων ή κραδασμών.
Ακούγεται βουητο στο αυτοκινητο στο ρελαντι;
Αν ακούγεται βουητό στο αυτοκίνητο όταν βρίσκεται στο ρελαντί, αυτό μπορεί να είναι ένδειξη σοβαρού μηχανικού προβλήματος. Το βουητό μπορεί να προέρχεται από πρόβλημα σε κάποιο ρουλεμάν, όπως αυτό της αντλίας νερού ή του δυναμό, που μπορεί να έχει φθαρεί ή να έχει σπάσει. Επιπλέον, το βουητό μπορεί να οφείλεται σε φθορά στα ελαστικά ή σε άλλες κινούμενες εξαρτήσεις του κινητήρα. Είναι σημαντικό να μην αγνοήσεις το βουητό, γιατί αν το ρουλεμάν υποστεί πλήρη βλάβη, μπορεί να προκαλέσει κοπή του ιμάντα, με αποτέλεσμα να σταματήσει η λειτουργία κρίσιμων συστημάτων του αυτοκινήτου, όπως το σύστημα ψύξης ή το δυναμό, οδηγώντας σε ακόμα μεγαλύτερες ζημιές και δαπανηρές επισκευές. Επομένως, ένας άμεσος έλεγχος από μηχανικό είναι απαραίτητος.
Κροτάλισμα κινητήρα diesel στο ρελαντί
Στους κινητήρες diesel, το κροτάλισμα και οι δονήσεις στο ρελαντί συνήθως οφείλονται σε άλλους παράγοντες, όπως φθαρμένοι μπεκ, προβλήματα με την αντλία καυσίμου ή τις βάσεις του κινητήρα. Παρόλα αυτά, ένας δυσλειτουργικός αισθητήρας MAF μπορεί επίσης να επηρεάσει την απόδοση ενός diesel κινητήρα. Ο αισθητήρας MAF (Mass Air Flow) μετρά την ποσότητα αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα και αν δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να προκαλέσει ασταθή λειτουργία και δονήσεις στο ρελαντί. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την απόδοση του κινητήρα και να οδηγήσει σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου ή άλλα μηχανικά προβλήματα. Είναι σημαντικό να γίνει έλεγχος και αντικατάσταση, αν χρειαστεί, του αισθητήρα MAF για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα.
Τρεμει το αυτοκινητο στο ρελαντι οταν ειναι κρυο
Όταν το αυτοκίνητο τρέμει στο ρελαντί όταν είναι κρύο, αυτό μπορεί να υποδεικνύει προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα. Συχνά, τα τρέμουλα μπορεί να γίνονται αισθητά και στο τιμόνι, κάτι που ενδέχεται να προέρχεται από φθαρμένες βάσεις κινητήρα ή από κακή ανάφλεξη λόγω κρύου καιρού. Το πρόβλημα μπορεί επίσης να σχετίζεται με τη βαλβίδα ρελαντί, η οποία δυσκολεύεται να ρυθμίσει τις στροφές όταν ο κινητήρας είναι ακόμα κρύος. Το πρόβλημα απαιτεί από έναν μηχανικό να ελέγξει και να εγκαταστήσει μια νέα βαλβίδα ρελαντί.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα: