• SHOP
  • CLUB
Δοκιμάστε τον premium λογαριασμό
0
Το γκαράζ μου
Προσθήκη όχηματος
0
προϊόν(τα) #18-4865
0,00 €
Το καλάθι σας είναι άδειο

Fiat Panda: προβλήματα και τυπικές βλάβες

Το Fiat Panda είναι ένα κλασσικό μικρό αυτοκίνητο πόλης της ιταλικής εταιρίας που έχει αφήσει το στίγμα του από την πρώτη του εμφάνιση. Η παρθενική του εμφάνιση έγινε το 1980 σε σχεδιασμό των Giorgetto Giugiaro και Aldo Mantovani της Italdesign, που έχουν σχεδιάσει απίστευτα οχήματα, εκτός του Fiat Panda, όπως η BMW M1 του 1978, τα πρώτα Golf GTI και πολλά άλλα.

Το μικρό της Fiat βρίσκεται, στις ημέρες μας, στην τρίτη γενιά της παραγωγής του, αν και η παραγωγή του συγκεκριμένου οχήματος ξεφεύγει από τα συνηθισμένα μονοπάτια. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει εμφανιστεί σε τετρακίνητες εκδόσεις, σε εκδόσεις διπλού καυσίμου, σε εκδόσεις με 100+ ίππους, σε εκδόσεις με κινητήρες υδρογόνου και υβριδικές και πολλά-πολλά άλλα. Πρόκειται για ένα πραγματικά ιστορικό μοντέλο.

Όπως όλα τα αυτοκίνητα κάθε μάρκας όμως, έτσι παρουσίασε προβλήματα και το Fiat Panda μέσα στο διάστημα της παραγωγής του.

Ας δούμε αρχικά, τα προβλήματα του Fiat Panda με βάση το έτος κατασκευής:

Πρώτη Γενιά, από το 1980 έως το 2003.

  • Τα μοντέλα κατασκευής 1980 με 1986 εμφάνισαν προβλήματα με πρόωρες φθορές των φρένων. Η εταιρία βελτίωσε το σύστημα πέδησης στα νεότερα μοντέλα Fiat Panda.
  • Τα μοντέλα κατασκευής 1986 με 1991, παρουσίασαν προβλήματα σβησίματος ή αδυναμίας εκκίνησης του κινητήρα του αυτοκινήτου. Η αιτία εντοπίστηκε σε κάποιες περιπτώσεις στο σύστημα ανάφλεξης και σε άλλες, στο σύστημα παροχής καυσίμου.
  • Τα μοντέλα κατασκευής 1991 με 1994 έγιναν γνωστά για τα προβλήματά τους με την ανάρτηση. Υπήρξαν αναφορές τόσο για τα ελατήρια, όσο και για τα γόνατα των αμορτισέρ.
  • Τα μοντέλα κατασκευής 1994 με 2003, εμφάνισαν προβλήματα στο ηλεκτρικό τους σύστημα, που αφορούσε πλήθος περιφερειακών, όπως τα φώτα ή το σύστημα ήχου κ.λπ.

Δεύτερη Γενιά, από το 2003 έως το 2012.

  • Τα μοντέλα κατασκευής 2003 με 2006, παρουσίασαν ζητήματα με το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Πιο αναλυτικά οι αναφορές μιλούσαν για αδυναμία χρήσης του ή υπερβολική ανάγκη δύναμης για την περιστροφή του τιμονιού, που στις περισσότερες περιπτώσεις προκαλούνταν από ζημιά της αντλίας του υδραυλικού συστήματος.
  • Τα μοντέλα κατασκευής 2006 με 2008 αντιμετώπισαν προβλήματα με το σύστημα παροχής καυσίμου, λόγο θέματος στην αντλια βενζινης Fiat Panda.
  • Τα μοντέλα κατασκευής 2009 με 2011 φημίζονταν για τα προβλήματα του συμπλέκτη τους για τα οποία οφειλόταν ή η πλάκα του συμπλέκτη ή το υδραυλικό σύστημα.
  • Τα μοντέλα κατασκευής 2011 με 2012 παρουσίασαν επίσης προβλήματα με το σύστημα ανάρτησης, με κοινές αιτίες τα ελατήρια και τα αμορτισέρ Fiat Panda.

αμορτισέρ Fiat Panda προβλήματα

Τρίτη Γενιά, από το 2012 μέχρι σήμερα.

Τα προβλήματα στα Fiat Panda αυτής της γενιάς είναι σε γενικές γραμμές κοινά, άσχετα με την ημερομηνία κατασκευής.

Το συνηθέστερο όλων είναι τα προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων, που οφείλεται σε ελαττωματικό ρουλεμάν απελευθέρωσης συμπλέκτη.

  • Ένα ακόμη κοινό πρόβλημα έχει να κάνει με τον κινητήρα και το άγριο ρελαντί ή το σβήσιμό του κινητήρα, με υπεύθυνους σε κάποιες περιπτώσεις τους πολλαπλασιαστές και σε άλλες την αντλία καυσίμου.
  • Ένα ακόμη από τα συνηθισμένα προβλήματα των Fiat Panda της τρίτης γενιάς είναι τα προβλήματα με τα ηλεκτρικά γενικότερα. Έχουν γίνει αναφορές για θέματα με τα ηλεκτρικά παράθυρα, το κεντρικό κλείδωμα κ.λπ. Συνήθως, το πρόβλημα οφειλόταν σε ελαττωματικό ρελέ η ασφάλεια ή σε κάποιο άλλο τμήμα του μηχανισμού.

Υπήρξαν όμως και προβλήματα με συγκεκριμένες εκδόσεις κινητήρων:

  • Προβλήματα Fiat Panda diesel. Ο κινητήρας Multijet 1,3L diesel άφησε ικανή φήμη για τα προβλήματά του. Το συνηθέστερο είχε να κάνει με το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF), το οποίο έφραζε από την αιθάλη και μείωνε την απόδοση του οχήματος ή οδηγούσε σε ζημιές στον κινητήρα. Ο ίδιος κινητήρας, έλαβε αναφορές για προβλήματα με τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου, τα οποία έφραζαν ή δυσλειτουργούσαν.
  • Προβλήματα Fiat Panda cng. Το μόνο που έχει αναφερθεί είναι ότι πρέπει να είναι ο ιδιοκτήτης πολύ προσεκτικός με τα λαδια Fiat Panda και οι αλλαγές τους να γίνονται το αργότερο ανά 5 με 6 χιλιάδες χιλιόμετρα γιατί είναι υπερβολικά ευαίσθητος ο κινητήρας με το συμπιεσμένο φυσικό αέριο, αλλά και το ότι το κόστος του σέρβις στην Ελλάδα τουλάχιστον είναι αρκετά τσιμπημένο..
  • Προβλήματα Fiat Panda hybrid. Μέχρι και σήμερα τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί για την υβριδική έκδοση αφορούν τις δυσλειτουργίες του συστήματος start & stop και κάποια ελαφρά θέματα με την φόρτιση των μπαταριών.

συστήματος start & stop fiat panda προβλήματα

Επίσης, έχουν γίνει κάποιες αναφορές που αφορούν προβλήματα των αυτόματων Fiat Panda. Οι αναφορές αφορούν την αυτόματη μετάδοση των οχημάτων του 2007, που περνούν σε νεκρά κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Fiat Panda είναι ένα ιδιαίτερα «τίμιο» και αξιόπιστο όχημα και υποστηρίζεται σθεναρά από την εταιρία παραγωγής του. Η Fiat φροντίζει να κάνει ανακλήσεις για δωρεάν επισκευή των υπαρκτών προβλημάτων, αλλά και να υπάρχουν στην αγορά άφθονα ανταλλακτικά και αξεσουάρ Fiat Panda.

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα για το θέμα:

Δημοφιλεις αναρτησεις

Εγγραφειτε στο ενημερωτικο μας δελτιο

Για να λαμβάνετε τα τελευταία μας νέα και συμβουλές, σας παρακαλούμε εισάγετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου: