Πίνακας περιεχομένων
Αερόσακος
Ο αερόσακος (αερόσακος ασφαλείας) είναι τμήμα του συστήματος παθητικής ασφαλείας και έχει σχεδιαστεί με σκοπό την ελαχιστοποίηση του κινδύνου τραυματισμού, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.
Τύποι αερόσακων
- Εμπρόσθιοι αερόσακοι. Τα μοντέρνα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με δυο εμπρόσθιους αερόσακους, ένα για τον οδηγό (είναι τοποθετημένος στο τιμόνι) και ένα για τον συνεπιβάτη του μπροστινού καθίσματος (είναι τοποθετημένος στο επάνω μέρος του εμπρόσθιου ταμπλό). Οι αερόσακοι οι οποίοι ανοίγουν σε δυο ή περισσότερα στάδια, ανάλογα με τη δύναμη της πρόσκρουσης ονομάζονται προσαρμοζόμενοι. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί στις περισσότερες περιπτώσεις να απενεργοποιηθεί.
- Πλευρικοί αερόσακοι. Κυρίως, βρίσκονται τοποθετημένοι στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος. Κάποια πακέτα εξοπλισμού αυτοκινήτων διαθέτουν και πλευρικούς αερόσακους για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Οι μοντέρνοι αερόσακοι διαθέτουν δυο θαλάμους, έναν πιο σφιχτό και έναν πιο μαλακό. Ο πρώτος έχει σχεδιαστεί για την προστασία της λεκάνης, ενώ ο δεύτερος για την προστασία του στήθους.
- Αερόσακοι γονάτων. Ένας για τον οδηγό που βρίσκεται τοποθετημένος κάτω από το τιμόνι, ενώ για τον συνοδηγό κάτω από το ντουλαπάκι.
- Αερόσακος τύπου κουρτίνας. Ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου και το πακέτο εξοπλισμού, υπάρχει η δυνατότητα να είναι τοποθετημένοι, είτε στο εμπρόσθιο είτε στο οπίσθιο μέρος της οροφής, καθώς και ανάμεσα στις κολώνες του αμαξώματος.
- Κεντρικός αερόσακος. Βρίσκεται τοποθετημένος στο υποβραχιόνιο των εμπρόσθιων καθισμάτων ή στο κέντρο της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
- Αερόσακος πεζών. Έχει σχεδιαστεί για τη μείωση του επιπέδου τραυματισμού πεζών κατά τη σύγκρουσή τους με το αυτοκίνητο.
Η αρχή λειτουργίας των αερόσακων
Ο αερόσακος αποτελείται από τα παρακάτω τμήματα:
- Μια ελαστική κάψουλα γεμάτη με αέριο.
- Μια γεννήτρια αερίου.
- Το σύστημα ελέγχου.
Το σύστημα ελέγχου αποτελείται από τα παρακάτω τμήματα:
- Τη μονάδα ελέγχου.
- Τους αισθητήρες κρούσης.
Ο πυροκροτητής και το στερεό καύσιμο εμπεριέχονται στο σώμα της γεννήτριας αερίου. Μόλις οι αισθητήρες λάβουν σήμα σύγκρουσης, με δύναμη η οποία είναι μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη τιμή, το σήμα αυτό περνά στη μονάδα ελέγχου. Η μονάδα ελέγχου αναλύει τα δεδομένα και όταν χρειάζεται, ενεργοποιεί τις γεννήτριες αερίων στους αντίστοιχους αερόσακους. Οι αερόσακοι αποτελούν τμήματα μιας χρήσης.
Ένα χρήσιμο βίντεο για αυτό το θέμα:
Τι πρέπει να κάνεις αν το λαμπάκι του αερόσακου είναι αναμμένο