Κιβώτιο ταχυτήτων ανταλλακτικών

Αισθητήρας
Βαλβίδα αλλαγής, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Διακόπτης, φώτα όπισθεν
Εγκέφαλος, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Καπάκι φλάντζας, μηχαν. κιβ. ταχυτ.
Κιβώτιο διανομής
Κιτ επισκευής αλλαγής ταχυτήτων
Κάρτερ λαδιού, αυτόμ. κιβ. ταχυτ.
Ντίζα, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Φλάντζα, κάρτερ λαδιού -αυτόμ. κιβ. ταχυτ.
Ψυγείο αυτόματου κιβωτίου
Σετ ανταλλακτικών, αλλαγή λαδιών - ακτ
Σετ επισκευής, μοχλός αλλαγής ταχυτήτων
Σετ επισκευής, φλάντζα κιβ. ταχυτήτων
Σετ φίλτρων υδραυλικού συστήματος, αυτόμ. κιβώτιο ταχυτήτων
Τσιμούχα, μηχ. κιβ. ταχυτήτων
Έδρανο, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Έδραση
Κιβώτιο ταχυτήτων ανταλλακτικά αυτοκινήτων Για Top μάρκες αυτοκινήτων
Κιβώτιο ταχυτήτων ανταλλακτικα - όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τη μέθοδο λειτουργίας, τη συντήρηση, το διαγνωστικό έλεγχο και τα διαστήματα των σέρβις
Το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί μια μονάδα, η οποία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μετατρέπει και να μεταδίδει τη ροπή του κινητήρα στους άξονες κίνησης ή τα διαφορικά, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την περιστροφή των τροχών.
Η χρήση του γίνεται επίσης για την ενεργοποίηση της όπισθεν.
Ο σχεδιασμός του κιβωτίου ταχυτήτων
Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων απαρτίζεται από άξονες και γρανάζια με διαφορετική ποσότητα δοντιών. Στις σύγχρονες μονάδες, τα γρανάζια των παρακείμενων αξόνων είναι σε διαρκή επαφή. To κούμπωμα του απαιτούμενου γραναζιού επιτυγχάνεται μέσω ειδικών συγχρονιστών (συγχρονιζέ). Η ενεργοποίηση του αναγκαίου συγχρονιστή γίνεται από το ανάλογο δίχαλο, που συνδέεται με τη βοήθεια βραχιόνων και συνδέσμων με το λεβιέ ταχυτήτων, ο οποίος είναι εγκατεστημένος μέσα στην καμπίνα επιβατών.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων περιέχει γρανάζια με διάφορα μεγέθη, τα οποία σχηματίζουν ένα επικυκλικό μηχανισμό σχέσεων. Τα σετ του συμπλέκτη ευθύνονται για το κούμπωμα των κατάλληλων γραναζιών. Η σύνδεσή τους διασφαλίζεται από την άντληση του λειτουργικού υγρού στα αντίστοιχα κανάλια της υδραυλικής μονάδας. Η ροπή στρέψης του κινητήρα μεταδίδεται στο κιβώτιο ταχυτήτων μέσω του υδραυλικού μετατροπέα ροπής.
Η συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση είναι χωρίς διαβαθμίσεις. Τα βασικότερα στοιχεία λειτουργίας της περιλαμβάνουν κωνικού σχήματος τροχαλίες, οι οποίες είναι τοποθετημένες ανά ζεύγη στους άξονες εισόδου και εξόδου και διαθέτουν γύρω τους έναν υπό τάνυση χαλύβδινο ιμάντα. Οι τροχαλίες ενδέχεται να βρίσκονται σε επαφή ή να είναι σε απόσταση, διαφοροποιώντας έτσι τη διάμετρο λειτουργίας τους και κατά συνέπεια, την αναλογία της μετάδοσης. Στον σχεδιασμό τους, επίσης, περιλαμβάνεται ένας επικυκλικός μηχανισμός γραναζιών, ο οποίος αποσκοπεί στην οδήγηση με όπισθεν. Η κίνηση των τροχαλιών διασφαλίζεται χάρη στον υδραυλικό μετατροπέα ροπής, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ή άλλου είδους μηχανισμούς.
Συμβουλές συντήρησης
- Μην ξεχνάτε τα διαστήματα αλλαγής των λαδιών. Να κάνετε τακτικό έλεγχο της στάθμης του λαδιού. Το μολυσμένο λιπαντικό ή η ανεπαρκής του ποσότητα προξενούν την πρόωρη φθορά και το σπάσιμο των κινούμενων τμημάτων και τελικά την καταστροφή του κιβωτίου ταχυτήτων.
- Έχει σημασία η εξασφάλιση της ορθής λειτουργίας του συμπλέκτη στα οχήματα με μηχανική μετάδοση. Αν τα αμορτισέρ είναι προβληματικά, αυξάνεται κατά πολύ η καταπόνηση του κιβωτίου ταχυτήτων.
- Να αποφεύγετε την απότομη επιτάχυνση και την απότομη πέδηση. Επιφέρουν καταστροφική επίδραση στα τμήματα του κιβωτίου ταχυτήτων.
- Αντενδείκνυται η οδήγηση του αυτοκινήτου με αυτόματη μετάδοση για την ρυμούλκηση άλλων οχημάτων. Το κιβώτιο ταχυτήτων ενδέχεται να υπερθερμανθεί και να χαλάσει.
- Κατά τη χειμερινή περίοδο, αν διαθέτετε αυτόματη μετάδοση, απαιτείται η προσεκτική προθέρμανση του κιβωτίου ταχυτήτων προτού βάλτε μπρος.
Τα συμπτώματα των δυσλειτουργιών
Αν εμφανιστούν προβλήματα κατά την αλλαγή των ταχυτήτων στη μηχανική μετάδοση, μπορεί να υπάρχουν χαλασμένοι συγχρονιστές ή γρανάζια, ελλιπής ποσότητα λαδιού στη μονάδα ή προβλήματα στον άξονα επιλογής ταχυτήτων, τη ντίζα ή το λεβιέ. Τα χαλασμένα χιτώνια και σφήνες ή η προβληματικός άξονας η δίχαλο, ενδέχεται να συνεπάγονται την αυθόρμητη απεμπλοκή του συμπλέκτη. Το φθαρμένο ρουλεμάν του άξονα εισόδου δημιουργεί συνήθως θορύβους στο ρελαντί. Στα οχήματα με αυτόματη μετάδοση, οι πλάκες τριβής και οι σφήνες της τουρμπίνας ενδέχεται να χαλάσουν, οι λεπίδες του τροχού του μετατροπέα ροπής ενδέχεται να σπάσουν και οι βαλβίδες ενδέχεται να φράξουν. Οι συγκεκριμένες δυσλειτουργίες προξενούν πατινάρισμα. Οι απότομες κινήσεις κατά την επιτάχυνση με οχήματα που διαθέτουν CVT, ενδέχεται να αποτελούν συνέπεια βλάβης των βαλβίδων της αντλίας λαδιού. Τα βουητά και οι ήχοι βαριών σφυριγμάτων δηλώνουν χαλασμένα ρουλεμάν.
Τα αίτια των δυσλειτουργιών
Η φθορά και το σπάσιμο των ρουλεμάν, των σφηνών και των γραναζιών, τα φραγμένα κανάλια της υδραυλικής μονάδας, οι κολλημένες βαλβίδες και οι φθαρμένοι ιμάντες, αποτελούν τις συνηθέστερες συνέπειες της μη έγκαιρης αντικατάστασης του λαδιού. Η συσσωρευμένη βρωμιά ευθύνεται για το φράξιμο των καναλιών της υδραυλικής μονάδας και τον σχηματισμό επικαθίσεων άνθρακα στα τμήματα, οι οποίες εν συνεχεία προκαλούν λειαντική φθορά. Η ακατάλληλη οδήγηση του οχήματός σας ενδέχεται να επιφέρει την καταστροφή των μπαλακιών και των ρουλεμάν, όπως και την υπερθέρμανση του κιβωτίου ταχυτήτων.
Autodoc.gr: Αποκλειστικά υψηλής ποιότητας προϊόντα αυτοκινήτου
Έχετε πάντα τη δυνατότητα να αγοράσετε τμήματα του κιβωτίου ταχυτήτων για το όχημά σας από το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Χάρη στη μεγάλη ποικιλία των προϊόντων μας, είναι σίγουρο ότι θα βρείτε τα αναγκαία ανταλλακτικά, ανεξαρτήτως του τύπου της μετάδοσης με την οποία είναι εξοπλισμένο το όχημά σας.