Αισθητήρας λάμδα αυτοκινητου
Αισθητήρας λ παραγγείλτε φτηνά
Αισθητήρας οξυγόνου σε κορυφαία ποιότητα: Κορυφαίοι κατασκευαστές
Αισθητήρας λ για Τοπ μάρκες αυτοκινήτων
Αισθητήρας λ για δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων
AUTODOC Κορυφαία σε πωλήσεις: Αισθητήρας οξυγόνου σε συμφέρουσα τιμή
Τα κορυφαία σε πωλήσεις ανταλλακτικά από την ενότητα Αισθητήρας λάμδα. Έχουμε μια μεγάλη συλλογή από ανταλλακτικά διαφόρων εταιριών για Αισθητήρας λάμδα και επιπλέον, προσφορές με χαμηλές τιμές στην ποικιλία των ανταλλακτικών μας.
Αισθητήρας λ αυτοκινήτου: ποια μάρκα είναι καλύτερη;
Σύμφωνα με τους πελάτες μας, τα καλύτερα ανταλλακτικά στην κατηγορία προϊόντων Αισθητήρας οξυγόνου προέρχονται από τις ακόλουθες μάρκες:
- BOSCH
- NTY
- DELPHI
- DENSO
- NGK
Αισθητήρας λάμδα: πόσο κοστίζει αυτό το προϊόν;
Η τιμή των ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την κατηγορία Αισθητήρας λάμδα κυμαίνεται από 4 € έως 148 €, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, τον κατασκευαστή και τις προδιαγραφές του προϊόντος.
Αισθητήρας λάμδα: χρήσιμες πληροφορίες
Οι προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις: | |||||
---|---|---|---|---|---|
YT-1753 | YT-1754 | UR-082 | 000-092 | 000-095 | 0 258 006 537 |
Από δημοφιλείς κατασκευαστές: | |||||
YATO | RIDEX | BOSCH | NTY | RIDEX PLUS | DELPHI |
Για δημοφιλείς μάρκες αυτοκινήτων: | |||||
MERCEDES-BENZ | VW | BMW | OPEL | AUDI | FORD |
Αισθητήρας λάμδα - τεχνικές λεπτομέρειες | |||||
Ολικό μήκος [mm] | Μήκος καλωδίου [mm] | Αισθητήρας λάμδα | |||
450 | 440 | 183 | 500 | Αισθητήρας υπέρβασης | Αισθητήρας ρύθμισης |
510 | 565 | 320 | 410 | Αισθητήρας Λάμδα "δάχτυλο" | μη θερμαινόμενο |
325 | 775 | 492 | 750 | θερμαινόμενο | Ανιχνευτής διάγνωσης |
Μάθετε περισσότερα για Αισθητήρας λάμδα - μέθοδο λειτουργίας, διάγνωση, αιτίες δυσλειτουργιών και διαστήματα αντικατάστασης
Ο αισθητήρας λάμδα αποτελεί τον αισθητήρα, ο οποίος κάνει τη μέτρηση της υπολειπόμενης ποσότητας οξυγόνου στα καυσαέρια. Κάνει εφικτό τον προσδιορισμό της αναλογίας αέρα-καυσίμου του μείγματος. Η μονάδα ελέγχου κινητήρα κάνει χρήση σε πραγματικό χρόνο, των λαμβανόμενων από τον αισθητήρα δεδομένων για τη ρύθμιση της διαδικασίας σχηματισμού του μείγματος.
Τα είδη
Με βάση το σχεδιασμό τους, οι αισθητήρες λάμδα είναι:
- Δυαδικοί. Οι συγκεκριμένοι αισθητήρες κατασκευάζονται είτε από ζιρκόνιο είτε από τιτάνιο. Το πρώτο είδος είναι το πιο συνηθισμένο. Η θερμοκρασία λειτουργίας τους βρίσκεται στους 300 °C. Έτσι, οι αισθητήρες αυτοί, απαιτούν κάποιο χρόνο για τη θέρμανσή τους και δεν μπαίνουν σε λειτουργία άμεσα με το που θα πάρει μπροστά ο κινητήρας. Το δεύτερο είδος είναι ανθεκτικότερο και με μεγαλύτερο κύκλο ζωής και δεν χρειάζεται τον ατμοσφαιρικό αέρα για να λειτουργήσει. Για το λόγο αυτό, τοποθετείται συχνά σε εκτός δρόμου οχήματα, μιας και μπορεί να λειτουργήσει ακόμη και κάτω από το νερό, όταν παραδείγματος χάρη τα οχήματα διασχίζουν κάποιο ποτάμι.
- Ευρείας εμβέλειας. Από τον σχεδιασμό τους έχουν δύο ευαίσθητα στοιχεία. Οι συγκεκριμένοι αισθητήρες διασφαλίζουν πιο επακριβείς μετρήσεις, αλλά παράλληλα, οι διαφοροποιήσεις στη θερμοκρασία και οι συμπυκνώσεις νερού τους προκαλούν ζημιά. Το σύστημα OBD (διαγνωστικό επί του οχήματος) του οχήματος ελέγχει το συγκεκριμένο είδος αισθητήρων. Οι κωδικοί βλάβης μπορούν να διαβαστούν με ειδικό σαρωτή.
Με βάση την ύπαρξη θερμαντικού στοιχείου, υπάρχουν τα πιο κάτω είδη αισθητήρων λάμδα:
- Με θερμαντικό στοιχείο. Αντέχουν για σχεδόν 100.000 χιλιόμετρα. Έχουν έναν ενσωματωμένο θερμαντήρα, οπότε είναι αποδοτικότεροι και αρχίζουν να λειτουργούν ταχύτερα.
- Χωρίς θερμαντικό στοιχείο. Ο σχεδιασμός των συγκεκριμένων αισθητήρων, αποσκοπεί στα 50.000 με 80.000 διανυθέντα χιλιόμετρα. Επιτυγχάνουν τη θερμοκρασία λειτουργίας τους χάρη στην επαφή τους με τα καυτά καυσαέρια. Στις μέρες μας, δεν χρησιμοποιούνται συχνά, μιας και απαιτούν αρκετή ώρα για να ζεσταθούν.
Με βάση το είδος του περιβλήματος, τα συγκεκριμένα τμήματα ενδέχεται είτε να διαθέτουν σπείρωμα, είτε φλάντζα. Επίσης, κάποια πωλούνται μαζί με το ακροφύσιο τους, ενώ κάποια άλλα κάνουν χρήση του ακροφύσιου του παλιού τμήματος.
Συμβουλές σχετικά με τη λειτουργία
Για να αποτρέψετε τις δυσλειτουργίες του κινητήρα, καλό θα είναι να κάνετε έλεγχο του αισθητήρα λάμδα ανά 30.000 χιλιόμετρα ή σε κάθε συντήρηση του το αυτοκινήτου σας και έλεγχο των ρύπων. Να βάζετε καύσιμα αποκλειστικά από αξιόπιστα βενζινάδικα: οι αναθυμιάσεις της βενζίνης με μόλυβδο κάνουν κακό στο ευαίσθητο στοιχείο του αισθητήρα. Για τον παραπάνω λόγο, δεν θα ήταν καλό να κάνετε χρήση στεγανοποιητικών με βάση τη σιλικόνη όταν συναρμολογείτε τα τμήματα τους συστήματος της εξάτμισης.
Ακόμη, θα πρέπει να προσπαθείτε να αποτρέπετε την υπερθέρμανση του συστήματος της εξάτμισης. Για να το επιτύχετε αυτό, απαιτείται η ορθή ρύθμιση και λειτουργία του συστήματος της ανάφλεξης.
Όταν τοποθετείτε τον καινούριο αισθητήρα οξυγόνου, θα πρέπει να τηρείτε με προσοχή τις οδηγίες του κατασκευαστή του αλλά και τις συστάσεις του κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Να κάνετε πάντα καθαρισμό του σημείου θέση τοποθέτησής του και να σφίγγετε με δυναμόκλειδο τον σύνδεσμο με το σπείρωμα, τηρώντας την αναγκαία ροπή σύσφιξης. Κάποιοι κατασκευαστές συνιστούν τη λίπανση του σπειρώματος, μόνο που δεν πρέπει να εισέρχεται το λιπαντικό στο ευαίσθητο στοιχείο του τμήματος.
Τα συμπτώματα των δυσλειτουργιών
Τις περισσότερες φορές, το σύνολο των δυσλειτουργιών των αισθητήρων οξυγόνου παρουσιάζουν κοινά συμπτώματα, δηλαδή μείωση της ισχύος και της απόδοσης του κινητήρα, χειροτέρευση της επιτάχυνσης, αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και ασταθή λειτουργία στο ρελαντί. Σε κάποιες περιπτώσεις, ενδέχεται να ακουστεί ένας συγκεκριμένο ήχος ραγίσματος από το σημείο που βρίσκεται το τμήμα, μόλις σβήσει το αυτοκίνητο.
Τα αίτια των δυσλειτουργιών
Η δυσλειτουργία του ευαίσθητου στοιχείου επέρχεται συνήθως εξαιτίας της δημιουργίας επικαθίσεων άνθρακα στην επιφάνεια του, γεγονός που προκύπτει από τη χρήση προσθέτων που δεν επιτρέπει ο κατασκευαστής του οχήματος ή όταν τα κυλινδροπίστονα του κινητήρα φθαρούν, τα ελατήρια του εμβόλου και οι τσιμούχες των βαλβίδων έχουν ζημιά ή το σύστημα εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου φράξει. Επίσης, το ευαίσθητο στοιχείο του αισθητήρα λάμδα ενδέχεται να καεί όταν το καύσιμο εξακολουθεί να καίγεται μέσα στο σύστημα της εξάτμισης. Οι ζημιές στην καλωδίωση, προκύπτουν συνήθως από μεταβολές τάσης στο δίκτυο του οχήματος. Ακόμη, καθώς περνά ο καιρός τα καλώδια τρίβονται.
autodoc.gr: Αποκλειστικά υψηλής ποιότητας προϊόντα αυτοκινήτου
Από εμάς, έχετε τη δυνατότητα να αγοράσετε έναν αισθητήρα λάμδα και πλήθος άλλων ανταλλακτικών σε καλή τιμή. Η μεγάλη γκάμα των προϊόντων και ο εύχρηστος κατάλογός μας, θα σας παράσχουν βοήθεια για να διαλέξετε ταχύτατα τα τμήματα που χρειάζεστε.
FAQ
Τα συμπτώματα που συνδράμουν στον προσδιορισμό τυχόν ελαττωματικού αισθητήρα λάμδα, περιλαμβάνουν τα παρακάτω:
- το όχημα καταναλώνει πιο πολλά καύσιμα.
- ενεργοποιείται συχνά η προειδοποιητική λυχνία "Check Engine" (έλεγχος κινητήρα) στον πίνακα οργάνων.
- το ρελαντί του κινητήρα έχει αστάθεια.
- ο κινητήρας χάνει ισχύ και συχνά υπερθερμαίνεται.
- το πετάλι του γκαζιού αντιδρά με καθυστέρηση.
- το όχημα κινείται ρετάροντας.
- ακούγονται σκασίματα κατά τη λειτουργία του κινητήρα.
- τα καυσαέρια διαθέτουν ιδιαίτερα δυσάρεστη μυρωδιά.
Σύμφωνα με τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματος, το έτος παραγωγής και τον κυβισμό του κινητήρα του, ο κατασκευαστής του τοποθετεί από 1 μέχρι 4 τέτοιες συσκευές. Η εγκατάστασή τους γίνεται πριν και μετά τον καταλυτικό μετατροπέα. Συνήθως, η ακριβής θέση τους αναφέρεται στο εγχειρίδιο συντήρησης και επισκευής του οχήματος.
Μπορείτε να κάνετε Κάντο-Μόνος-Σου διαγνωστικό έλεγχο στον ανοδικό αισθητήρα λάμδα. Σας συνιστούμε να πάτε σε κάποιο συνεργείο για να ελέγξετε τους υπόλοιπους αισθητήρες.
Πρώτα, εντοπίστε τον αισθητήρα χρησιμοποιώντας το εγχειρίδιο συντήρησης και επισκευής του οχήματος. Ελέγξτε οπτικά το τμήμα. Για να το κάνετε αυτό, ξεβιδώστε τα στοιχεία στερέωσης και αποσυνδέστε τις επαφές και μετά, προβείτε στην αφαίρεση του αισθητήρα. Ένα τμήμα που είναι σε καλή κατάσταση, δεν θα πρέπει να φέρει μηχανικές βλάβες και επικαθίσεις, ενώ η καλωδίωσή του δεν θα πρέπει να έχει γδαρσίματα, σημάδια λιωσίματος και σκουριά.
Αν έχετε VOM (βολτόμετρο-ομόμετρο), τσεκάρετε το τμήμα λαμβάνοντας μετρήσεις των κύριων τιμών λειτουργίας του. Σας συμβουλεύουμε να παρακολουθήσετε βίντεο με οδηγίες και να μελετήσετε το διάγραμμα σύνδεσης του αισθητήρα. Θα πρέπει να κάνετε τα παρακάτω:
- Εκκινήστε τον κινητήρα και άστε τον σε λειτουργία για μερικά λεπτά.
- Σβήστε τον και ανοίξτε το καπό.
- Ενεργοποιήστε την ανάφλεξη.
- Συνδέστε τα άκρα του VOM στην καλωδίωση του κυκλώματος θέρμανσης του αισθητήρα λάμδα και πάρτε μέτρηση της τάσης εισόδου. Θα πρέπει να είναι 12 V.
- Τσεκάρετε την τάση αναφοράς με τη σύνδεση του άκρου στα καλώδια σήματος του αισθητήρα. Συνδέστε το αρνητικό άκρο στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Η τιμή λήψης θα πρέπει να είναι πιο μικρή από 0,45 V.
- Τσεκάρετε την αντίσταση του αισθητήρα θέρμανσης στην αποσυνδεδεμένη φίσα. Η τιμή λειτουργίας βρίσκεται ανάμεσα στα 2 με 10 Ωμ. Οι ακριβείς τιμές για το δικό σας αυτοκίνητο προσδιορίζονται στο εγχειρίδιο συντήρησης και επισκευής του οχήματος σας.
- Βάλτε μπροστά τον κινητήρα και συνδέστε τα άκρα του VOM στην φίσα του αισθητήρα. Ανεβάστε τις στροφές του κινητήρα κοντά στις 3.000 σ.α.λ. Κάντε μέτρηση της τάσης. Θα πρέπει να έχει ανέβει κατά 0,1 με 0,9 V.