Δυναμό αυτοκινητου
Γεννητρια παραγγείλτε φτηνά
Δυναμό σε κορυφαία ποιότητα: Κορυφαίοι κατασκευαστές
Γεννητρια για Τοπ μάρκες αυτοκινήτων
Γεννητρια για δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων
AUTODOC Κορυφαία σε πωλήσεις: Δυναμό σε συμφέρουσα τιμή
Τα κορυφαία σε πωλήσεις ανταλλακτικά από την ενότητα Δυναμό. Έχουμε μια μεγάλη συλλογή από ανταλλακτικά διαφόρων εταιριών για Δυναμό και επιπλέον, προσφορές με χαμηλές τιμές στην ποικιλία των ανταλλακτικών μας.
Γεννητρια αυτοκινήτου: ποια μάρκα είναι καλύτερη;
Σύμφωνα με τους πελάτες μας, τα καλύτερα ανταλλακτικά στην κατηγορία προϊόντων Δυναμό προέρχονται από τις ακόλουθες μάρκες:
- BV PSH
- AS-PL
- BOSCH
- HELLA
- VALEO
Δυναμό: πόσο κοστίζει αυτό το προϊόν;
Η τιμή των ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την κατηγορία Δυναμό κυμαίνεται από 59 € έως 228 €, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, τον κατασκευαστή και τις προδιαγραφές του προϊόντος.
Αντικαταστήστε Δυναμό: Βίντεο με οδηγίες επισκευής
Πώς αντικαθιστούμε δυναμό σε MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 [ΟΔΗΓΊΕΣ] | AUTODOC Στην...
Βήμα-βήμα οδηγίες σε βίντεο για Φτιάξτο-μόνος-σου επισκευές αυτοκινήτων. Γίνετε ερασιτέχνης μηχανικός με το Autodoc.
Δυναμό: χρήσιμες πληροφορίες
Οι προϊόντα με τις περισσότερες πωλήσεις: | |||||
---|---|---|---|---|---|
3114016 | STX102146 | STX100494 | 695.002.035.050 | LRB00183 | LRB00183 |
Από δημοφιλείς κατασκευαστές: | |||||
BV PSH | RIDEX | AS-PL | BOSCH | HELLA | VALEO |
Για δημοφιλείς μάρκες αυτοκινήτων: | |||||
MERCEDES-BENZ | VW | BMW | OPEL | TOYOTA | AUDI |
Δυναμό - τεχνικές λεπτομέρειες | |||||
Διάμ. τροχαλίας ιμάντα [mm] | Ρεύμα φόρτισης γεννήτριας [A] | Αριθμός ραβδώσεων | |||
67 | 57 | 80 | 65 | 6 | 2 |
58 | 70 | 70 | 120 | 4 | 1 |
75 | 45,3 | 35 | 43 | 5 | 7 |
Μάθετε περισσότερα για Δυναμό - μέθοδο λειτουργίας, διάγνωση, αιτίες δυσλειτουργιών και διαστήματα αντικατάστασης
Το δυναμό του αυτοκινήτου αποτελεί μια συσκευή, η οποία κάνει τη μετατροπή της μηχανικής ενέργειας που παράγει η περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα σε ηλεκτρική ενέργεια. Η χρήση της παραγόμενης ενέργειας γίνεται στη φόρτιση της μπαταρίας και στην τροφοδοσία του πλήθους των ηλεκτρικών συσκευών όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία. Σε κάποια αυτοκίνητα, η συγκεκριμένη μονάδα βρίσκει χρήση και για την εκκίνηση του κινητήρα.
Είδη
- Με καρβουνάκια. Πρόκειται για τα πιο συνηθισμένα δυναμό. Στις συγκεκριμένες συσκευές, η περιέλιξη διέγερσης, βρίσκεται στον άξονα του ρότορα. Το ρεύμα από την περιέλιξη διέγερσης φτάνει στον ρότορα μέσα από τα καρβουνάκια.
- Χωρίς καρβουνάκια. Δεν είναι τόσο συνηθισμένα, αλλά παρέχουν αξιοπιστία και ανθεκτικότητα. Στα συγκεκριμένα δυναμό η περιέλιξη διέγερσης βρίσκεται πάνω στον στάτορα. Η δημιουργία της ηλεκτροκινητήριας δύναμης, οφείλεται στις μεταβολές της μαγνητικής αγωγιμότητας του κενού αέρα ανάμεσα στον ρότορα και τον στάτορα.
Παράλληλα, οι συγκεκριμένες συσκευές έχουν διαφορές και σε μέγεθος, τη θέση στην οποία βρίσκονται κάποια στοιχεία τους, την ισχύ τους αλλά και την απόδοσή τους.
Πέραν των συμβατικών δυναμό, υπάρχουν και μεικτές μονάδες μίζας/δυναμό. Τοποθετούνται κατά κύριο λόγο σε υβριδικά οχήματα ή σε αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με σύστημα εκκίνησης-παύσης ("Start-Stop").
Συμβουλές σχετικά με τη λειτουργία
Αφού ολοκληρώσετε οποιαδήποτε εργασία επισκευής ή ελέγχου της μονάδας, διασφαλίστε τη σωστή σύνδεση των καλωδίων. Η αλλαγή της πολικότητας της σύνδεσης ενδέχεται να επιφέρει ζημιά στις διόδους του ανορθωτή και του ρυθμιστή τάσης. Μην ξεχνάτε, πως αν αποσυνδεθεί το δυναμό από την μπαταρία με τον κινητήρα αναμμένο, ενδέχεται να προκύψει βλάβη στο ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος. Μην προσπαθήσετε σε καμία περίπτωση να κάνετε έλεγχο της λειτουργικότητας της μονάδας με τη χρήση μπουζί, κάνοντας σύνδεση του θετικού πόλου της μονάδας στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Μην βάζετε ποτέ μπροστά κάποιο άλλο αυτοκίνητο με καλώδια εκκίνησης μπαταρίας, όταν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας είναι αναμμένος.
Να κρατάτε το χώρο του κινητήρα καθαρό. Oι ρύποι επιφέρουν κινδύνους τόσο για το περίβλημα της μονάδας, μιας και ενδέχεται να προκληθεί διάβρωση, όσο και για τις ηλεκτρικές επαφές οι οποίες ενδέχεται να οξειδωθούν. Να θυμάστε να μην πιτσιλάτε το δυναμό, κατά το πλύσιμο του κινητήρα, παρέχοντας του προστασία παραδείγματος χάρη, σκεπάζοντάς το με κάποια ανθεκτική πλαστική σακούλα.
Να κάνετε συχνούς ελέγχους του κινητήρα. Αν ο ιμάντας είναι υπερβολικά τεντωμένος ή αν τοποθετηθεί εσφαλμένα η τροχαλία, μπορεί να προκύψει πρόωρη ζημιά στα ρουλεμάν της. Μην ξεχνάτε πως η τροχαλία αποτελεί αναλώσιμο τμήμα. Οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων ορίζουν το χρόνο ζωής της στο εγχειρίδιο του χρήσης του οχήματος. Μόλις ολοκληρωθεί ο χρόνος ζωής της, η τροχαλία θα πρέπει να αντικαθίσταται.
Προσπαθήστε να αποφύγετε τις βαθιές λακκούβες με νερό κατά την οδήγηση. Αν δεν μπορείτε να τις αποφύγετε, προσπαθήστε να τις περάσετε με προσοχή και μικρή ταχύτητα. Οι διαφοροποιήσεις της θερμοκρασίας μπορεί να επιφέρουν ζημιές στη μονάδα.
Τα συμπτώματα των δυσλειτουργιών
Οι ζημιές στη γέφυρα διόδων, η κακή λειτουργία του ρυθμιστή τάσης και το κόψιμο ή η χαλάρωση του ιμάντα κίνησης επιφέρουν σχεδόν πάντα, μείωση της φόρτισης της μπαταρίας. Έτσι, σε περίπτωση που ενεργοποιείται συνέχεια η προειδοποιητική λυχνία της μπαταρίας την ώρα που οδηγείτε, τις περισσότερες φορές απαιτείται ο έλεγχος του δυναμό σας. Αν πέσει η φωτεινότητα των προβολέων σας και η κόρνα ακούγεται διακεκομμένα με αναμμένο τον κινητήρα, ενδέχεται να υπάρχει επίσης πρόβλημα με τη λειτουργία της μονάδας. Αν παρουσιάσει φθορά το ρουλεμάν, ενδέχεται να ακουστεί ένα συγκεκριμένο βουητό κάτω από το καπό. Τα σφυρίγματα συνήθως υποδηλώνουν πως ο ιμάντας έχει σκιστεί ή ότι έχει πέσει λάδι στην επιφάνειά του.
Τα αίτια των δυσλειτουργιών
Το νερό ή κάποιο μείγμα λαδιού και ρύπων, που περνούν στην πλακέτα κυκλώματος της γέφυρας διόδων, όπως και η αλλαγή της πολικότητας σύνδεσης, ενδέχεται να επιφέρουν φθορές στη γέφυρα. Η αλλαγή της πολικότητας, εγκυμονεί επίσης κινδύνους, για τα υπόλοιπα τμήματα του δυναμό, όπως ο ρυθμιστής τάσης, που ενδέχεται επίσης να χαλάσει αν υπάρξει κάποιο βραχυκύκλωμα στο δίκτυο του οχήματος. Η λανθασμένη τοποθέτηση των αδρανών τροχαλιών και των τεντωτήρων, όπως και τα λάθη στην εγκατάσταση του ιμάντα, ενδέχεται να φθείρουν πρόωρα την τροχαλία. Τα καρβουνάκια χαλούν εξαιτίας της φυσιολογικής φθοράς.
autodoc.gr: Αποκλειστικά υψηλής ποιότητας προϊόντα αυτοκινήτου
Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, σας παρέχει πάντα τη δυνατότητα να αγοράσετε δυναμό για το αυτοκίνητό σας σε εκπτωτική τιμή. Κάντε εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο και θα λαμβάνετε τις πιο ενημερωμένες πληροφορίες που αφορούν στα τμήματα του αυτοκινήτου σας.
Χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις λειτουργίες, τις αιτίες δυσλειτουργίας, τη διάγνωση και τα διαστήματα αντικατάστασης
FAQ
Για να αποτραπούν οι πρόωρες βλάβες του συγκεκριμένου τμήματος, εφαρμόστε τις πιο κάτω απλούστατες συμβουλές:
- Να προσπαθείτε να αποφεύγετε τις βαθιές λακκούβες με νερό ή να μειώνετε την ταχύτητά σας προτού περάσετε από μέσα. Η υγρασία η οποία φτάνει στο τμήμα, ενδέχεται να επιφέρει τη βλάβη του.
- Όταν καθαρίζετε το χώρο κάτω από το καπό του κινητήρα, θα πρέπει να προστατεύετε το δυναμό και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά τμήματα από το νερό με τη χρήση φιλμ πολυαιθυλενίου.
- Να κάνετε καθάρισμα της μονάδας με πεπιεσμένο αέρα, σε κάθε προγραμματισμένο σέρβις του κινητήρα.
- Να κάνετε συχνό έλεγχο και ρύθμιση του τεντώματος του ιμάντα V.
- Για το σφίξιμο των στοιχείων στερέωσης να κάνετε χρήση δυναμόκλειδου.
- Μην τοποθετείτε πρόσθετο εξοπλισμό, παράσχοντας προστασία στο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου από την υπερφόρτωση.
Το αρχικό βήμα στον έλεγχο της μονάδας, αποτελεί η οπτική αξιολόγηση της κατάστασής της. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν ραγίσματα και λακουβάκια στο περίβλημά του και ο ιμάντας δεν θα πρέπει να έχει σοβαρά γδαρσίματα και χαλασμένα τμήματα. Επίσης, δεν θα πρέπει να εντοπίζονται λυγισμένα καλώδια και σπινθήρες στα σημεία που αυτά συνδέονται στους ακροδέκτες.
Το ακόλουθο βήμα είναι η μέτρηση της τάσης στους πόλους της μπαταρίας, με τη χρήση πολύμετρου, η οποία απαιτείται να βρίσκεται ανάμεσα στα 12,5 με 12,7 βολτ όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί και ανάμεσα στα 13,8 με 14,5 βολτ όταν λειτουργεί ο κινητήρας και είναι σβηστά όλα τα ηλεκτρικά τμήματα. Όταν υπάρχει φορτίο, δηλαδή είναι αναμμένο το σύστημα κλιματισμού, οι προβολείς, το καλοριφέρ και τα θερμαινόμενα παράθυρα, η τάση θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 13,7 με 14,0 βολτ.
Σε περίπτωση εμφάνισης κάποιας βλάβης, το τμήμα θα πρέπει να βγει και να λυθεί. Η εκτίμηση του βαθμού φθοράς που έχουν τα καρβουνάκι γίνεται με τη μέτρηση του ύψους τους και των δακτυλίων επαφής με βάση τη διάμετρό τους. Θα πρέπει να γίνει μέτρηση της αντίστασης στην περιέλιξης του ρότορα και του στάτορα και στη γέφυρα διόδων για να ελεγχθεί το κατά πόσο υπάρχει ανοικτό κύκλωμα. Τα δεδομένα που θα λάβετε θα πρέπει να συγκριθούν με τα αναγραφόμενα στο τεχνικό εγχειρίδιο του οχήματος.
Η διαδικασία ενδέχεται να είναι διαφορετική, ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου. Έχει να κάνει κατά βάση, με τα σημεία τοποθέτησης των τμημάτων κάτω από το καπό. Σε κάποια αυτοκίνητα, παραδείγματος χάρη, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση με το άνοιγμα του καπό, ενώ σε κάποια από το κάτω μέρος, αφού σηκώσετε το αυτοκίνητο. Τις περισσότερες φορές για να γίνει η αλλαγή του, πρέπει να ακολουθηθούν τα πιο κάτω βήματα:
- Βγάλτε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
- Βγάλτε τα τμήματα που δεν επιτρέπουν την πρόσβαση στο δυναμό.
- Βγάλτε τον ιμάντα κίνησης.
- Πάρτε μια φωτογραφία ή σημειώστε τα καλώδια για να αποτρέψετε τυχόν λάθη στην επανατοποθέτησή. Βγάλτε τα.
- Ξεβιδώστε το σύνολο των στοιχείων στερέωσης και βγάλτε τη μονάδα.
- Τοποθετήστε το καινούριο τμήμα.
- Κάντε οπτικό έλεγχο του ιμάντα και των τροχαλιών. Αν χρειάζεται, αλλάξτε τα.
- Κάντε σύνδεση του συνόλου των επαφών και τοποθετήστε και πάλι στη θέση τους όλα τα τμήματα που είχατε βγάλει.
Η επισκευή του δυναμό γίνεται αλλάζοντας τους δακτυλίους επαφής και τα καρβουνάκια, τα ρουλεμάν, το συμπλέκτη ελεύθερης περιστροφής και τη γέφυρας διόδων. Αν διαθέτετε πείρα σε αυτού του είδους τις επισκευές, μπορείτε να τα καταφέρετε και μόνοι σας. Στην αντίθετη περίπτωση, αποταθείτε για βοήθεια στον ηλεκτρολόγο κάποιου συνεργείου αυτοκινήτων.